Torrentclient laat DNS-Server vastlopen!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guitarfreak12

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2011
Berichten
338
Hallo iedereen,
Ik had µTorrent, maar toen deed hij het opeens niet meer.
Nu heb ik Bitlord, maar die doet hetzelfde.
Ik doe dan problemen oplossen en dan zegt ie dat de DNS-Server niet meer reageert
Weet iemand hoe dit kan komen?

Groetjes, Thijs
 
Probleem komt omdat je router over de z**k gaat van het opbouwen en afbreken van verbindingen danwel het aantal verbindingen dat op een bepaald moment open staat (tijdens Bittorrent verkeer).

3 mogelijke oplossingen:
a. Verminder het aantal toegestane verbindingen in Bitlord
b. Koop een betere router
c. Kijk wat er gebeurt als je (ipv. de router als DNS-proxy te gebruiken) een externe DNS-server 'hard' instelt in de IPv4 instellingen van de netwerkverbinding die je gebruikt. Bijv. 8.8.8.8 met (als secundaire DNS-server) 8.8.4.4 komt in aanmerking.

Tijs.
 
Hallo Guitarfreak12,

Haha je weet toch wel wat een dns-server is he.
Je provider geeft je een paar ip-adressen die van hun eigen dns-servers zijn.
Dus als jij met een bittorrent programmatje de dns-servers van hun kan laten vast lopen zorg er ook voor dat alle andere klanten met een abbonement bij jou provider geen internet meer hebben.:cool::cool::cool::d

Maar goed ik begrijp natuurlijk wel wat je bedoeld er zijn een aantal factoren die mee spelen of kunnen mee spelen.
De eerste is meestal een overbelasting van hun dns servers, dat kan weer door verschillende oorzaken komen maar het is en blijft wel de verantwoording van je provider.
Een andere is dat je bittorrent client te veel je verbinding met internet belast je zou dan eventueel de intellingen wat kunnen verlagen, maar verder heeft ook dat met de kwaliteit van de internet verbinding die je provider je bied.

Heel iets anders maar goed dat ben ik natuurlijk weer is dat je dns servers handmatig insteld en die onafhangkelijk verschillend van elkaar zijn.
Dus als b.v de dns-servers van een provider niet meer werken neemt een totaal andere dns-server het over en kan de internet verbinding gewoon door gaan.

Succes Thijs.
 
@Ragdoll: Mag ik vragen wat jouw posting toevoegt? Bovendien staan er een fout in:
De DNS-servers van de provider raken heus niet overbelast. Het is een internet- of routerprobleem specifiek van de topic-starter, veroorzaakt door Torrent-verkeer.

@Topic-starter: De bereikbaarheid of belasting van de DNS-servers van de provider is niet het probleem. Het is echter een probleem als de thuisrouter de rol van DNS-proxy heeft op dat moment. Anders gesteld: Er zijn routers die (via DHCP) de DNS-servers van de provider doorgeven aan de lokale pc's/laptops (meestal dan geen probleem) en anderen geven zichzelf door als DNS-server. Juist in dat laatste geval gaat het mis.
Kijk eens na welke DNS-servers nu worden 'ingefluisterd' (via DHCP) aan je pc/laptop via "Automatisch een DNS-server adres laten toewijzen". Is dat het ip-adres van je router (192.168.x.x), dan kan tip c. van mijn vorige posting helpen. Worden er echter publieke ip-adressen doorgeven als DNS-servers (doorgaans de ip-adressen van de DNS-server(s) van je provider) dan heeft tip c. hoogstwaarschijnlijk (dus) geen zin.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hi Tijs,

Maar natuurlijk.
Alleen stel wel een verkeerde vraag die je iets te snel van uit je zelf al heb heb beantwoord wat weer komt door dat je een voor jou overtuigd standpunt heb genomen.
Dat is vanzelf sprekend alleen maar mooi maar zelf heb ik daar natuurlijk weer een andere kijk op.

En dat zit hem in de tijd of om wat duidelijker te maken de reactietijd.
Als een server heel veel verzoeken moet gaan beantwoorden krijg je te maken dat dat jou verzoek wel op tijd beantwoord moet gaan worden anders vervalt jou verzoek en krijg je geen antwoord meer terug en moet dat verzoek weer opnieuw verstuurd gaan worden in de afwachting dat het verzoek nu dan wel op tijd beantwoord gaat worden, maar niks is zeker dat is de eenigste zekerheid die er is.

En zo kom je bij iets anders en ook om dat wat zichtbaar te maken,
“You can't optimize it until you can measure it”
Now you CAN measure it!


Ragdoll.
 
Laatst bewerkt:
@Ragdoll: Weinig interessante stof gevonden in je vorige posting, eerlijk gezegd: Wat denk je zelf? Zouden de DNS-servers niet in staat zijn om 1000en verzoeken af te kunnen werken? Mag ik daarbij nog vermelden dat DNS-aanvragen gebaseerd zijn op TCP? En dat een goed ingerichte DNS-server zelfs DOS-aanvallen moet kunnen afslaan? En denk je niet dat (met het huidige Internet-gebruik) er niet 100en (zo niet 1000en) gebruikers Torrents gebruiken, en dus (voor reverse DNS) de DNS-server het nodige om handen geven? En daarbij nog dat als een DNS-server niet meer reageert/niet meer bereikbaar is er (minstens) een tweede DNS-server wordt aangereikt als uitwijk?

Je mag mijn kennis hieromtrent in twijfel trekken zoveel als je wilt, maar ik blijf er achter staan dat de DNS-server zelf niet ondersteboven gaat van een Torrent-klantje. Sterker nog: Het probleem had er ook moeten zijn als de TS zelf geen Torrents download, want er zullen op elk moment altijd nog andere Torrent-gebruikers zijn op het provider-netwerk terwijl de TS meldde geen problemen te hebben als hij géén Torrent-downloads doet. Iets "meten" is dus (wat mij betreft) overbodig.

Ik neem overigens aan dat de provider al metingen doet om de capaciteit van zijn DNS-servers af te stemmen op de vraag.

Wat mij betreft wordt het nu tijd dat de TS met terugmeldingen gaat komen m.b.t. de tips die gegeven zijn. Die terugmeldingen wacht ik met belangstelling af.

Tijs.
 
Ja hoor maar natuurlijk ik vind jou wel lief.
Waar staat dit ergens, de DNS-server zelf niet ondersteboven gaat van een Torrent-klantje.
Je bent zelf de gene die met de gedachte niet verder komt dan torrent en het is van sprekend dat het gaat over de totale belasting op het internet die tegen wordt gekomen als er met die dns servers wordt verbonden.
En zal nooit iemands kennis in twijvel trekken het is zijn eigen keuze en zijn eigen schuld geweest om zijn hersens als een opslag plaats voor informatie te gebruiken.
En je bent zelf de gene die mij aanspreekt en niet anders om.

de TS met terugmeldingen gaat komen
Wat dacht nou zelf, dat ik voor jou aan deze thread begonnen was grapjas.

Groetjes :)
 
@Ragdoll: Ik blijf erbij dat je input tot heden weinig toevoegt. En ja, ik spreek jou aan omdat je (wat mij betreft) alleen maar rook verspreidt in deze discussiedraad.

Tijs.
 
Probleem komt omdat je router over de z**k gaat van het opbouwen en afbreken van verbindingen danwel het aantal verbindingen dat op een bepaald moment open staat (tijdens Bittorrent verkeer).

Antwoord staat praktisch al in het eerste antwoord van dnties ...
 
@dnties.

Je blijft er maar om vragen terwijl je toch zo zeker bent waar maak je dan zo druk om, je wou toch dit "Die terugmeldingen wacht ik met belangstelling af."

Of wil je graag zoiets als dit zien.
Kon in de post van TS het hele woord router niet vinden en maak zomaar de fout van hoe kun je nou zo zeker weten dat er een router gebruikt wordt als dat er staat, kijk maar.

Hallo iedereen,
Ik had µTorrent, maar toen deed hij het opeens niet meer.
Nu heb ik Bitlord, maar die doet hetzelfde.
Ik doe dan problemen oplossen en dan zegt ie dat de DNS-Server niet meer reageert
Weet iemand hoe dit kan komen?

Maar iemand die nog geen onderbouw met dat soort dingen heeft en zoiets voor het eerst gaat lezen gaat dat wel doen en kan die stof net bevatten door dat er hiaten in zitten.

De toegevoegde waarde komt pas nadat de TS de oplossing heeft omdat dan de optie open blijft staan het als nog er aan toe te voegen zonder dat voor zoveelste keer de gene die alleen maar een antwoord aan de TS moeten geven er één met de ander een conflict opzoekt, want wie vraagt kan antwoord verwachten en dat irriteerd op de manier waar op dat wordt gedaan.
Of zie jij mij zeggen dat je ongelijk heb, wat jij wel doet tegen mij en me maar blijft beledigen.

Je heb nu dus voor elkaar gekregen dat er een derde er bij komt die partij kiest, wat een standaard gevolg is en moedwillig en bewust je bedoeling was dat je overduidelijk te kennen geeft door stomweg steeds door te blijven posten en het als een probleem bij me neer blijven proberen te leggen.

Is de toegevoegde waarde voor het forum nu geworden.
VERWIJDER MIJN ACCOUNT HELEMAAL COMPLEET VAN HELPMIJ.NL !!!!

De druppel die de emmer doet overvloeden is berijkt !!
Het forum kost me nog geld ook zeg waar geen enkele waarde meer is die jij er nog aan zou kunnen voegen !!!!
 
@dnties.
Of wil je graag zoiets als dit zien.
Kon in de post van TS het hele woord router niet vinden en maak zomaar de fout van hoe kun je nou zo zeker weten dat er een router gebruikt wordt als dat er staat, kijk maar.
Dan hoor ik graag een andere opzet van jou waarin meerdere apparaten verbinden over 1 lijn. En begin niet over een switch...

Maar iemand die nog geen onderbouw met dat soort dingen heeft en zoiets voor het eerst gaat lezen gaat dat wel doen en kan die stof net bevatten door dat er hiaten in zitten.
In de eerste post van dnties wordeen kant-en-klare oplossingen gegeven die iedereen kan begrijpen.
Overgens begin ik een beetje aan jou basiskennis te twijfelen als je het over DNS-server overloads hebt bij een ISP. Theoretisch gezien kan een DNS server natuurlijk een overload hebben, maar we hebben het hier over een praktisch probleem. Het interne netwerk gebruikt meedere DNS relay's, mochten die down zijn (erg onwaarschijnlijk) dan heeft de ISP ook nog publieklijke DNS servers. Dus onbereikbare DNS servers bij de ISP? -> :p

Of zie jij mij zeggen dat je ongelijk heb, wat jij wel doet tegen mij en me maar blijft beledigen.
En daar is ook alle reden voor. Verkoop van onjuiste info verdient nu eenmaal geen schouderklopje...

De druppel die de emmer doet overvloeden is berijkt !!
Het forum kost me nog geld ook zeg waar geen enkele waarde meer is die jij er nog aan zou kunnen voegen !!!!
Ach, wat is het leven toch hard zeg...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan