Torrents downloaden zonder nieuwsserver?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen Kampioen

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2003
Berichten
121
Hallo,

Ik heb in het verleden met veel succes het programma GrabIt gebruikt om te downloaden uit nieuwsgroepen. Dat is vanzelfsprekend prima bevallen.

Met mijn nieuwe internetverbinding heb ik echter geen newsserver meer, dus kan ik GrabIt niet meer gebruiken. Ik lees echter veel over het downloaden van torrents via bijvoorbeeld het programma uTorrent. Is dit een andere techniek waarvoor ik geen newsserver nodig heb en waar ik dus gewoon gebruik van kan maken via mijn internetverbinding? Wat zijn de grootste verschillen?


Groet,
Jeroen.
 
Elke Torrentcliënt is theoretisch te gebruiken. Grootste verschillen met nieuwsgroepen:
Torrents:
de snelheid is overwegend beduidend lager,
de bestanden zijn in principe veel langer beschikbaar.,
daardoor "share" je veel langer, wat strafbaar is. Je zal het "sharen" dus moeten uitschakelen, maar da's weer niet zo erg sociaal.
 
kan je dan voor newsgroepen ,ook geen betaal versie nemen zoal eweka,of is dit een domme opmerking??
we horen het wel :(
 
Natuurlijk kan dat. Gewoon een Payserver nemen zoals Eweka.
Voordeel met een "gewone" server is dat de snelheid veel hoger ligt en je een langere retentie tijd hebt. 100+ dagen.
Torrents zijn niet te vergelijken met nieuwsgroepen. Nieuwsgroepen zijn vele malen beter en sneller. Verder ben je als je nieuwsgroepen gebruikt nog steeds niet srafbaar. Met torrents moet je delen en dus ben je volgens de letter van de wet strafbaar.
 
Laatst bewerkt:
@ raymond bos

als een bericht op ftdv3 niet complete blijkt te zijn en quickpar reparreerd niet ,tenminste niet bij mij
is dat op eweka dan wel compleet???
het gaat om een ISO
ik mis een stuk of 6 rars
en sommige zijn niet compleet


bedankt
 
Laatst bewerkt:
Het kan soms zijn dat een bestand inderdaad niet compleet is maar dat komt zelden voor. Heb ik tot nu toe nog maar één keer gehad.Zelf ben ik niet kapot van FTD en download mijn NZB Files gewoon via de diverse sites.
 
Ik heb doormiddel van eweka nog nooit een bestand of iso of wat dan ook incompleet binnengehad. Maar zeg eens de bestandsnaam van die ISO dan kijk ik even of ie compleet op eweka staat.

Enne ftd is een forum, eweka is een server dat zijn 2 verschillende dingen.
 
Laatst bewerkt:
Oh ja, nog een tip.
Ik gebruik zelf de laatste versie van Grabit en hoef daardoor niet meer aan de slag met Winrar en Quickpar. Grabit pakt netjes uit en repareert ook zelf. Dus na het downloaden kan je gelijk aan de slag en hoef je niks meer te doen.Werkt perfect hoor :thumb:

@Petje, ik heb het tot nu toe één keer gehad dat een bestand niet compleet was en download als ik het zelf zeg erg veel.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb doormiddel van eweka nog nooit een bestand of iso of wat dan ook incompleet binnengehad. Maar zeg eens de bestandsnaam van die ISO dan kijk ik even of ie compleet op eweka staat.

Enne ftd is een forum, eweka is een server dat zijn 2 verschillende dingen.

hij is nog aan het uploaden had ik over het hoofd gezien :D
 
Laatst bewerkt:
Ha ja, dan wil het niet he.Wat er niet opstaat krijg je er ook niet af.:D

Ik gebruik newsleecher en dan in combinatie met FTD en koala.
Daardoor heb ik geen NZB's meer nodig.
Enne, newsleecher repareert en pakt ook zelf uit.(Hij brand nog net niet)
Ik zet hem vaak s'nachts aan het downloaden en als newsleecher dan klaar is dan zet ie ook mijn computer nog uit.:D:D
 
Newsleecher dus ook? Wist ik niet.
Grabit zet hem ook uit inderdaad. Maar ik heb zo'n snelle verbinding dat ik 's nachts niet hoef te downloaden :p:thumb:
 
:p Ja hehe, alleen zit ik nogal eens een beetje te internetgamen(nou ja spelletjes) enne dan is het niet leuk als je lijn vol bezet is.Ik heb een film (dvd5) binnen 3 kwartier klaar gedownload, gebrand, geprint.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan