Hallo,
hier zijn we terug.
Uiteindelijk de toshiba ingeruild en gekozen voor de Lacie Desktop Hard Disk van 500GB
met adaptor
Nu is m'n volgend probleem , dat er volgens de handleiding de drive wordt ingeschakeld
en geactiveerd , maar wat doet ze bij ons ... NIKS :evil:
Nu ben ik op de site van Lacie gaan kijken en ben dit tegengekomen :
Hoe Installeer ik een LaCie Schijf op Windows 2000/XP of Vista?
Sommige schijven van LaCie worden nu geleverd met de ‘LaCie Setup Assistant’. De’ LaCie Setup Assistant’ zal automatisch de harde schijf voorbereiden voor gebruik op uw systeem. Raadpleeg volgende faq als u meer instructies wenst over de assistent. hier.
Als de ‘LaCie Setup Assistant’ niet op uw drive geïnstalleerd is, zal het standaard bestandssysteem variëren. Dit is afhankelijk van het model. Sommige drives staan in MAC OS Extended ( HFS+), Windows FAT32 of Windows NTFS.
Om te zien, in welke structuur de schijf zich bevindt, open “Deze computer”, rechts –klik op de schijf icoon en selecteer Eigenschappen. Selecteer de “Algemeen”tab en zoek voor bestands Systeem.
Als de Schijf in NTFS is geformatteerd, is deze klaar voor gebruik onder Windows 2000, XP of Vista.
Als de Schijf in FAT32 is geformatteerd, dan kan deze gebruikt worden onder Windows 2000, XP of Vista. We raden aan om deze dan te formatteren in NTFS. Enkel wanneer u de schijf wil gebruiken voor zowel MAC als PC of een computer met Windows 98se/ME. Moet u de schijf in FAT32 laten staan. Opgelet:FAT32 heeft een 4GB bestands limiet. Opgelet: Niet alle schijven zijn compatibel met Windows 98SE of ME. Mocht u niet zeker zijn of de schijf wordt ondersteund, verifieer dit dan met de Minimum Systeem vereisten in de LaCie handleiding.
Groeten
Gilles