Toshiba 320 GB exeternal USB Hard Drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillio

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2006
Hallo,

Ik heb mij dit weekend volgend externe harde schijf aangekocht.

Nu staat er het volgende op de doos :

> BUS powered *
Bus powered operation requires 2 USB ports

Nu is m'n vraag of ik aan de PC dus 2 vrije USB poorten nodig heb
of ze gewoon bedoelen dat ze werken met 1 kabeltje met 2 USB uiteindes ?
Of ik 2 usb kabels nodig zou hebben ?

Groeten
Gilles

Hallo,
vaak is het in het geval van 2 usb....dat de stroom ook via USB gaat. Zit er een adapter in de doos? dan heb je er waarschijnlijk maaar 1 nodig

Laatst bewerkt:
Hoi !

Een set USb-poorten (2, dus) kan max. 500 mAmp aan !

Als je een apparaat gebruikt zoals de externe HDD, die zijn stroomvoorziening via de USB-poort haalt, heeft deze dat zelf nodig en kan het niet delen.

Dus heb je 2 USB-poorten nodig, maar je kunt er maar 1 gebruiken !

(Nadeel van USB-apparaten zonder externe voeding !)

Greetz,

Harry.

Hallo,

Ik wou inderdaad één zonder adaptor.

Dus als ik het goed voorheb is het ofwel
1) met 1 adaptor en 1 usb-poort
2) zonder adaptor en met 2 usb-poorten

Is het misschien dan beter één met adaptor aan te kopen.
Ik heb de doos nog niet geopend en kan nog altijd ruilen

Alvast bedankt voor de reacties

Laatst bewerkt:
Hoi !

Daar kan ik je geen advies over geven omdat ik niet de spec's van je PC ken.

Ikzelf heb momenteel 8 ZUSB-slots in gebruik van de 12 maximaal, dus ik opteer voor een apparaat met een eigen voeding.

Maar ik heb geen idee hoe jij je PC gebruikt, dus moet je zelf beslissen.

Greetz,

Harry.

Hallo,

hier zijn we terug.

Uiteindelijk de toshiba ingeruild en gekozen voor de Lacie Desktop Hard Disk van 500GB
met adaptor :o

Nu is m'n volgend probleem , dat er volgens de handleiding de drive wordt ingeschakeld
en geactiveerd , maar wat doet ze bij ons ... NIKS :evil:

Nu ben ik op de site van Lacie gaan kijken en ben dit tegengekomen :

Hoe Installeer ik een LaCie Schijf op Windows 2000/XP of Vista?
Sommige schijven van LaCie worden nu geleverd met de ‘LaCie Setup Assistant’. De’ LaCie Setup Assistant’ zal automatisch de harde schijf voorbereiden voor gebruik op uw systeem. Raadpleeg volgende faq als u meer instructies wenst over de assistent. hier.
Als de ‘LaCie Setup Assistant’ niet op uw drive geïnstalleerd is, zal het standaard bestandssysteem variëren. Dit is afhankelijk van het model. Sommige drives staan in MAC OS Extended ( HFS+), Windows FAT32 of Windows NTFS.

Om te zien, in welke structuur de schijf zich bevindt, open “Deze computer”, rechts –klik op de schijf icoon en selecteer Eigenschappen. Selecteer de “Algemeen”tab en zoek voor bestands Systeem.

Als de Schijf in NTFS is geformatteerd, is deze klaar voor gebruik onder Windows 2000, XP of Vista.

Als de Schijf in FAT32 is geformatteerd, dan kan deze gebruikt worden onder Windows 2000, XP of Vista. We raden aan om deze dan te formatteren in NTFS. Enkel wanneer u de schijf wil gebruiken voor zowel MAC als PC of een computer met Windows 98se/ME. Moet u de schijf in FAT32 laten staan. Opgelet:FAT32 heeft een 4GB bestands limiet. Opgelet: Niet alle schijven zijn compatibel met Windows 98SE of ME. Mocht u niet zeker zijn of de schijf wordt ondersteund, verifieer dit dan met de Minimum Systeem vereisten in de LaCie handleiding.

Groeten
Gilles

Hoi !

Als de HDD niet gezien wordt nadat je 'm hebt ingepluggged in een USB-poort, is er toch iets mis.

Toevallig dezelfde LaCie vanmiddag bij een klant aangesloten, en deze werd zowel in XP als in Vista direct herkend.

Dwz. je hoort een geluidje en de schijs staat bij Deze Computer vermeld met een drive-letter !

Probeer de schijf even op een andere PC om zeker te weten dat het probleem niet in de schijf zit.

Greetz,

Harry.

Hallo,

Ik zelf heb de 1 TB versie ervan. Bij mij op de Hdd stond er een progje waarin hij software installeer. Hij herkende direct de Hdd.

Succes, Pjotr

't probleem is ondertussen opgelost.

de harde schijf draaide en het lichtje brande groen maar
kwam niet terecht bij " deze computer "

Heb dan via systeembeheer / computerbeheer / apparaatbeheer de harde schijf moeten toevoegen.

( dit dankzij telefonische hulp )

Alsnog bedankt voor de hulp !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan