Toshiba c70-a-17c start niet meer (waterschade)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jellepsv

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jul 2015
Beste mensen,

Allereerst wil ik mijn excuses aanbieden als dit bij het verkeerde topic staat.

Ik heb vanmiddag koffie over mijn toetsenbord gemorst. Ik raakte een beetje in paniek en hield de laptop op de kop. De laptop viel uit voordat ik deze kon uitschakelen. Ik heb toen even snel geprobeerd hem uit elkaar te halen, maar zat een beetje krap met tijd. Ik heb de schroefjes er weer in gedaan en heb de laptop op de kop laten drogen. Toen ik 's avonds weer thuiskwam heb ik de laptop uit elkaar gehaald. We wisten niet precies hoe die open moest en hebben eerst gewoon alle schroeven eruit gehaald en heb geprobeerd open te maken. Hij klikte los maar het midden leek nog vast te zitten. Het is vrijwel zeker dat er tijdens dit proces niks kapot is gegaan. We hebben de schroeven onder het keyboard ontdekt en losgemaakt. De laptop is open en we maken alles droog. Hardeschijf, ram, en diskdrive apart droog/schoongemaakt. Later weer alles in elkaar gezet maar hij gaat niet aan.

De laptop doet het volgende: wanneer de accu of/en een adapter is aangesloten en ik de laptop openklap, gaat automatisch het lichtje dat die aanstaat aan. Als ik dan een keer klik op de aanknop sluit die af en hoor ik een piepje. Vervolgens probeert die vanzelf weer op te starten. Als ik de knop langer inhoud sluit de laptop af. Maar als ik hem dan weer dicht en openklap gaat die weer aan. Als ik de accu er uit haal en er weer in doe en de laptop openklap start hij weer automatisch op.

Wat moet ik doen?
Wat kan er kapot zijn?

Bij voorbaat dank.

Hoi,
Welkom op Helpmij :)

Dat is niet zo mooi. :o
Probeer het volgende: Maak de laptop weer open en gebruik een föhn die je kunt regelen, dus niet alleen hete lucht.
Blaas langdurig lucht over alle hardware en probeer vervolgens of het werkt, zo niet dan zou ik hem wegbrengen naar een expert.
Of er nog iets aan te repareren valt weet ik niet, het is in ieder geval het proberen waard.
Zonder warme luchtstroom krijg je zo'n ding nooit fatsoenlijk droog.
Succes.

Laatst bewerkt:
Hallo

Vraag is gepost om "Vandaag, 01:44" , terwijl het in de namiddag is gebeurt ...

Ik vrees dat er te veel tijd tussen het voorval en interventie is , en eventuele motherboardschade al een feit is.

Indien er twijfel is , of een motherboard met waterschade reeds volledig droog is ... zeker niet voorzien van voedingsspanning.

Je had onmiddelijk (of toch veel vlugger) het toestel zo veel mogelijk moeten demonteren , en alles droogblazen d.m.v. luchtdruk (compressor).

Voor de veiligheid dan nog enkele uren laten nadrogen in een oven op +/- 35 a 40 °C voor de zekerheid.

Ik vermoed dat er momenteel nog vocht onder de chipset , etc ... (platte i.c.'s) zit , die zijn funneste oxydatie nog steeds voort zet.

Meestal is een keyboard niet meer te recupereren , maar zeg nooit nooit (maaar je dient er dan wel heeel snel bij te zijn ...)

Luchtdruk en oven kun je uiteraard nu ook nog proberen , maar wees zeker niet te hoopvol op een positief resultaat.

Rijst escapades om te drogen helpen niet ... enkel indien de "schade" "slechts" waterdamp is , en dus minimaal of bijna niets ...

Ik hoop voor u met al het bovenstaande dat ik geen gelijk heb ...

Peter

Hallo

We zijn intussen 17/07/5.

Geen reaktie meer van topic starter ...

Verdere aktie/reaktie is toch nutteloos ...

Meld mij af van dit topic.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan