Toshiba drivers installeren na herinstallatie xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

jolandavanmamer

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2007
Goedemorgen,

Mijn moeder heeft een Toshiba Satellite A110-152 (model no PSABOE-00801DDU) gekocht 2 jaar geleden(serial no. Y6159170K). Zij heeft nooit back up cd's gemaakt en nu is hij natuurlijk gecrashed.

Ik heb ondertussen XP er opnieuw op geinstalleerd(van een xp cd die ik bij een andere laptop gekocht heb) maar heb dus geen cd van Toshiba en weet niet welke drivers ik moet installeren van de Toshiba website.

Hij herkent nog wel de netwerkkaart maar maakt geen verbinding met internet(niet via de kabel en ook niet via wifi).
Ik ben dus informatie aan het zoeken die ik eerst op een harde schijf kan plaatsen en dan kan koppelen aan de toshiba.

verder dan XP herinstalleren en computers formateren kom ik nooit dus nu kom ik er niet meer uit.
Iemand tips?
Alvast bedankt.

drivers

Heb je geluid en beeld?
Heb je een ipadres?
groetjes KLM

Even naar deze website (officiele site) gaan, en je pc type invoeren. Vervolgens de drivers downloaden (voor XP) op een andere pc en installeren (op de laptop). Waarschijnlijk dat het dan allemaal werkt :)

Als ik naar die website ga en het type invul krijg ik de volgende melding:
Er zijn meer dan 100 drivers aangetroffen - Specificeer uw zoekcriteria. welke moet ik dan hebben??

Ik heb geen geluid, geen beeld en geen ip adres?? helemaal niets...

Alvast bedankt!

Om te beginnen kan je specificeren op windows XP, dan blijven er nog maar 33 over ;). Daarna moet je verder gaan kijken.

- Voor geluid zou ik de "sound driver" van Realtek Semiconductor Corporation proberen.
- Voor beeld moet je zeer waarschijnlijk de "display driver" van intel hebben.
- Internet is denk ik afhankelijk van de netwerkkaart die je hebt, ik zie namelijk intel en Realtek Semiconductor Corporation. Hiervoor moet je even de exacte specificaties van je pc checken ;)

Ik heb de sounddriver en de displaydriver op de laptop gezet. Helaas nog geen beeld en geluid... extra tips?
Welke exacte specificaties heb ik nodig voor de netwerkkaart en belangrijker waar vind ik die?
Dank!:)

wanneer ik in netwerkverbindingen op het netwerkicoon(1394-verbinding ingeschakeld 1394-netwerkkaart) klik en op herstellen druk krijg ik de volgende tekst: De TCP/IP-instellingen van de verbinding kunnen niet worden opgevraagd. De bewerking wordt stopgezet.
iemand tips?

Mooi dat in ieder geval het beeld wel goed werkt :). Heb je wel de computer opnieuw gestart voor je het geluid testte? Als dat ook niet hielp kan je nog proberen de "virtual sound driver" te installeren, wellicht dat die werkt. Ik weet persoonlijk niet precies wat het verschil daartussen is. Vergeet niet de "sound driver" eerst te uninstallen ;).

Voor je wireless internet verbinding zou ik "wireless lan driver" van Intel proberen. Bij de vaste verbinding (met kabel) zie ik 2 verschillende: de "lan driver" van Intel en de "Lan driver" van Realtek Semiconductor Corporation. Hiervoor moet je dus weten welke er in jouw pc zit. Hoe je dit moet uitzoeken durf ik je helaas niet te zeggen, heb ik namelijk zelf nog nooit gedaan. Maar wellicht dat er zo een andere helpmij'er langskomt die het wel weet :)

sound

Voor de sound kun je avarest home downloaden en avarest laten zoeken naar je soundkaart.

Dank voor het meedenken!!!

geluid gelukt:D alleen heel zacht en kan hem niet harder zetten:confused:, tips??

Intel PROSet Wireless gedownload. na installatie zegt hij het volgende:De software van Intel(R) PROSet Wireless heeft geen ondersteunenede adapter gedetecteerd. Installeer een ondersteunde adapter. iemand tips?

sound enz

Als je klaar bent met het installeren van de drivers voor je soundkaart: dan moet je ff een codecpack installeren. Bv kazalite mega codecpack. Herstarten.

Laat daarna ff weten hoever je bent met internet.

Laatst bewerkt:
Het geluid werkt wel maar staat dus op maximum volume en is nog steeds heel zacht...
beeld werkt!
internet werkt nog steeds niet.
Nog tips?

Ik heb inderdaad de codec pack geinstalleerd maar ik weet niet hoe ik nu verder moet.
Hellupie ik word een beetje moedeloos.

Een codec pack heeft niets te maken met hoe hard het geluid staat. Een codec pack zorgt ervoor dat je verschillende bestanden kan afspelen, niet dat ze harder klinken.
Over het zachte geluid: heb je de windows opties al gecheckt? Staan die niet gewoon heel zacht? Om dit te checken moet je rechtsonder op je speakericoontje klikken en dan alles helemaal open zetten (ook bij uitgebreide eigenschappen oid). Daarna even in je mediaspeler checken of die óók vol open staat.

Het geluid staat overal vol aan maar nog steeds heel zacht.....:confused:
Voor internet heb ik de drivers geinstalleerd. Hij ziet nu mijn wireless internet wel máár als`ik dan dubbelklik vraagt hij om een netwerksleutel??? mijn wachtwoord dat ik op mijn andere laptop gebruik werkt dan niet.... wat is dan weer die netwerksleutel??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan