Toshiba externe Harde schijf werkt traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koen1989

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2008
Hallo iedereen

Ik heb al een tijdje deze harde schijf:

toshibaexternalhddlargeix6.jpg

Nu heb ik de laatste dagen wat problemen als ik op de harde schijf werkt, als ik bv een winrar bestand wil uitpakken duurt dat superlang eens hij er aan begint en het uitpakken zelf gaat ook heel traag..

Hetzelfde met het kopiëren en verplaatsen van bestanden, heb het alleen op mijn externe harde schijf

Deze is verbonden aan een usb hub, maar heb al verschillende usb poorten genomen zowel op de hub als rechstreeks aan mijn laptop, zonder resultaat

Soms heb ik het probleem weer niet, en kan ik rustig verder werken gedurende een uurtje ofzo, nadien begint hij echt traag te gaan

Er staat momenteel 3/4 op, misschien door de warmte (dat het hier nu wel niet is)

Iemand die mij kan helpen aub?

Mischien drivers opnieuw installeren?
maak wel ff back-up, volgens mij verdwijnt er niets van de HD maar voor de zekerheid..

Hoi,

Heb je wel usb 2 hi speed op je laptop? Ik weet niet hoe oud je laptop is..
Kijk anders in apparaatbeheer of je de drivers voor je usbcontroller moet installeren.

Hoi,

Heb je wel usb 2 hi speed op je laptop? Ik weet niet hoe oud je laptop is..
Kijk anders in apparaatbeheer of je de drivers voor je usbcontroller moet installeren.

Ik heb inderdaad usb 2.0. De HDD werkte in het begin dan ook perfect, laatste tijd zijn de problemen begonnen.

Wat bedoel je met je vraag of ik mijn drivers moet installeren? Bedoel je update doorvoeren?

Hoi,

Staan er in apparaatbeheer gele vraagtekens/uitroeptekens?
Misschien moet je de nieuwste drivers (stuurprogramma's) downloaden via de site van de fabrikant! Soms wil dit nog wel eens helpen!

Hoi,

Staan er in apparaatbeheer gele vraagtekens/uitroeptekens?
Misschien moet je de nieuwste drivers (stuurprogramma's) downloaden via de site van de fabrikant! Soms wil dit nog wel eens helpen!

Geen gele vraagtekens of uitroeptekens. Alle usb poorten werken zoals het hoort. Probeerde om de usb driver te updaten maar kan geen gepaste driver vinden...

Hoi,

Heb je het al geprobeerd met een andere usb kabel? Ik weet verder eigenlijk zo ook geen oplossing! Misschien iemand anders:confused:

Misschien wordt ie te warm, na 1,5 uur, zit er iets van verkoeling op/in?

Hoi,

Heb je het al geprobeerd met een andere usb kabel? Ik weet verder eigenlijk zo ook geen oplossing! Misschien iemand anders:confused:

Misschien wordt ie te warm, na 1,5 uur, zit er iets van verkoeling op/in?

Andere kabel heb ik hier niet liggen, geen verkoeling, ik denk dat het ook eerder dat is, want nu staat ze op en werkt perfect, eens zien wat het straks zegt :)

Hoi,

Heb je anders geen klein ventilatortje die je langs de schijf kan laten blazen? Dit helpt waarschijnlijk ook wel! Niet zo'n grote die maken ook nog eens veel herry, nee gewoon zo'n mooi klein dingetje! ;)
Ik heb zelf ook een philips e-hd van 500 gig, met alleminium behuizing. Deze heb ik altijd aan staan en wordt niet heet! Je hebt veel verschillende soorten en de één wordt sneller heet dan de ander!

Hallo iedereen

Nu heb ik de laatste dagen wat problemen als ik op de harde schijf werkt, als ik bv een winrar bestand wil uitpakken duurt dat superlang eens hij er aan begint en het uitpakken zelf gaat ook heel traag..

Hetzelfde met het kopiëren en verplaatsen van bestanden, heb het alleen op mijn externe harde schijf

Deze is verbonden aan een usb hub, maar heb al verschillende usb poorten genomen zowel op de hub als rechstreeks aan mijn laptop, zonder resultaat

Soms heb ik het probleem weer niet, en kan ik rustig verder werken gedurende een uurtje ofzo, nadien begint hij echt traag te gaan

Er staat momenteel 3/4 op, misschien door de warmte (dat het hier nu wel niet is)

ik heb dezelfde harde schijf (van december 07),maar bij mij wil de computer ze niet meer herkennen.
er staan belangrijke foto's op en ik ben die nu kwijt.
hoe kan ik mijn foto's terug opvragen
graag hulp gevraagd

Laatst bewerkt:
ik heb dezelfde harde schijf ,maar mij bij wil de computer ze niet meer herkennen.
er staan belangrijke foto's op en ik ben die nu kwijt.
hoe kan ik mijn foto's terug opvragen
graag hulp gevraagd

Beste heb dit probleem ook al meegemaakt, gewoon de harde schijf is op en af gezet en dan ging het weer ofwel moet je het volgende proberen:

-andere kabel
-andere usb-poort (niet de hub, maar rechtstreeks op je computer)
-andere computer proberen

als dat allemaal niet helpt kom dan nog eens terug :p

Beste heb dit probleem ook al meegemaakt, gewoon de harde schijf is op en af gezet en dan ging het weer ofwel moet je het volgende proberen:

-andere kabel
-andere usb-poort (niet de hub, maar rechtstreeks op je computer)
-andere computer proberen

als dat allemaal niet helpt kom dan nog eens terug :p

ik heb een andere usb poort geprobeert en ook een andere computer en het lukt niet
een andere kabel heb ik niet

wat kan ik nog doen om het probleem op te lossen?
is mijn schijf stuk mss?

ik heb een andere usb poort geprobeert en ook een andere computer en het lukt niet
een andere kabel heb ik niet

wat kan ik nog doen om het probleem op te lossen?
is mijn schijf stuk mss?

ik zou het niet weten hoor, wat mijn probleem betreft, kan je het een beetje als opgelost zeggen, momenteel werk ze wel weer goed, misschien omdat het niet zo warm weer is en omdat ik er niet echt actief op bezig ben, ik zie wel wat het geeft zeker...

ik heb het zelfde probleem met mijn hardeschijf, dit doet hij sinds een maand, mijn schijf is zo goed als vol dus dat betekend dat als ik een backup van mijn backupschijf moet maken dat ik er een paar dagen voor uit moet trekken. :(

of heeft er iemand nog een andere optie cq oplossing (misschien) voor dit probleem

Hallo iedereen

het gaat om dit type hd en deze word verre uit van warm

is de usb-kabel/firewire kavel nog goed?
Heb je je drivers geupdate?
Stroom van de hd direct op het stopcontact? (niet via verlengsnoer)

meer kan ik zo snel niet verzinnen, ik ben niet zo van de externe ik ga liever voor de interne.. ;)

is de usb-kabel/firewire kavel nog goed?
Heb je je drivers geupdate?
Stroom van de hd direct op het stopcontact? (niet via verlengsnoer)

meer kan ik zo snel niet verzinnen, ik ben niet zo van de externe ik ga liever voor de interne.. ;)

hij heeft altijd gewerkt, en kreeg niet meer dan 120 gig in mijn laptop.
maar ook rechtstreeks geen succes

maare bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan