Toshiba HDD wordt niet meer herkent

Status
Niet open voor verdere reacties.

djavy

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2008
Ik maak al een tijdje gebruik van een externe harde schijf van 1TB van Toshiba, die ik gekregen heb bij het aanschaffen van m'n computer. Het model is PX1396E-3T01. Deze heeft lange tijd gewerkt zoals het moet, maar plots wordt de schijf niet meer herkent door mijn computer. Ik heb al geprobeerd om het kabeltje te verwisselen, maar dat helpt niet. De schijf start op zoals het moet, eerst is het lichtje rood en daarna wordt het blauw, wat betekend dat hij klaar voor gebruik is. Toch geeft mijn computer geen reactie wanneer de schijf aan m'n computer is gekoppeld. Het licht dus waarschijnlijk aan de verbinding met de computer, of aan m'n computer zelf.
Wat moet ik doen ?

Hallo

Eerstvolgende logische stap ---> werkt deze op een andere p.c ??

Peter

Dag Peter,
Nee, heb ik ook al geprobeerd, maar ook op een andere pc werkt hij niet.
Ook een andere besturingssoftware haalt niets uit, vroeger werkte hij op Windows Vista, daarna op Windows 7, en nu op beiden niet meer.

Hallo

Ik ga er nu van uit dat ook windows ook geen herkenningsriedeltje geeft dat er nieuwe hardware is gevonden ??? ---> indien dit korrekt is :

En er is ook geen garantie meer (controleren !!!)

Dan zou ik de usb casing voorzichtig openen , en de ingebouwde harddisk op een p.c. aansluiten om te controleren of deze nog werkt , en eventueel de data recupereren.

Peter

Peter,

Inderdaad, totaal geen herkenning meer, ik zal nog eens naar de computerwinkel gaan waar ik hem heb gekregen, kijken wat zij zeggen, en anders zal ik zoals je zei alles moeten openvijzen en de data proberen te recupereren.
Toch bedankt voor je hulp :)

afloop?

Hallo,

Ik heb nu exact hetzelfde en ben benieuwd hoe dit afgelopen is?

bvd

vr.groet

@Teejo:Je mag een eigen vraag maken.Meelifte/inbreken is niet wenselijk en topic is derhalve al redelijk belegen.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan