Toshiba laptop Bios paswoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

djportos

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 feb 2007
Berichten
4
Hoi

Ik heb een Toshiba laptop type SP600. het probleem wat ik er mee heb ik is dat ik mijn paswoord van de bios kwijt ben. Ik snap er niks van niks pakt de laptop meer. Dom dom dom.

Als volgt:

Zodra ik de laptop opstart dan kom ik direct op het scherm waar ik het paswoord moet invullen. Hier staan dan mijn adresgegevens en zo, en als enige kan ik dan mijn paswoord in toetsen en verder niks anders (die dus niet meer werkt). In het scherm hiervoor staat wel dat ik op F12 moet drukken voor boot device selection, maar zelfs dat werkt niet. Kan dus alleen maar een paswoord invullen, die ik kwijt ben.

Dit is dus een paswoord in mijn bios, heb al geprobeerd de accu uit het moederbord te halen, maar dat werkte ook niet. Heeft iemand een software matige oplossing? Of hardware? Er zit geen diskdrive in de laptop, alleen cd ROM en usb.

Wie kan mij helpen weer in mijn laptop te komen?

Groeten marc

Is er ook iemand die mij aan een tekening of handleiding of service manual van deze laptop kan helpen? zodat ik mischien een jumper zou kunnen verzetten?

of heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem op kan lossen?
 
Laatst bewerkt:
hoi ik ga gelijk naar madboot toe en ga het proberen.

ik laat nog van me horen!

dank je!
 
hoi harry

zeg harry, voordat ik madboot download, de laptop zet ik alleen nog maar aan met de powerknop dan vraagt hij direct om een paswoord, dus hij komt niet verder en ik kan dus ook nergens in.

werkt dat zo ook wel dan?

er zit geen diskdrive in dus moet met cd..

ik hoor het wel.
 
Of even de topic's lezen in mij eerste post. Daar staan ook nog achterdeur wachtwoorden in om te proberen.
 
Ernstige gevallen: Basic Input/Output System

Vraag naar Toshiba wat je in zulke gevallen moet doen of kijk in de engelse versie van Wikipedia (The Free Encyclopedia) en zoek BIOS of BIOS Password of Boot op.
Volgensmij weet je de meeste trefwoorden van het Basic Input/Output System al.


Dit bericht is gemarkeerd als Ernstige Gevallen. Ernstige Gevallen is zoiets als de eerste hulp voor je computer. De EG komt alleen langs bij hele ernstige gevallen zoals dit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Tahr,

welkom op Helpmij. :)
Zou je in het vervolg de grote letters(lees koeie letters) achterwege kunnen laten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan