Toshiba M10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toshiba M10

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jul 2005
Berichten
2
Hi,

De "wet" van Murphy heeft weer toegeslagen. Als er iets mis gaat, gaat het ook echt mis....

Mijn laptop (toshiba M10 satilite pro) doet niks meer.
Ik vermoed dat de HD het begeven heeft, daar er ook geen HD lampje meer brand op de laptop.

Nu ben ik echt niet de slimste, heb nl geen backup gemaakt van de bestanden die ik graag terug wil: *.ppt / *.doc / *.xls en *.pst (e-mail bestanden)

Heeft iemand enig idee hoe deze data weer recoverd kan worden?

Ik dacht 1 manier zelf bedacht te hebben, maar weet niet of dat kan. HD uit laptop halen en de HD via een kabel (welke?) te koppelen op een draaiend systeem (xp) en via dit systeem de bestanden te downloaden.

Wie weet of dit kan en welke kabel ik dan moet kopen en waar ik die kan vinden? Of kan iemand dat voor mij doen tegen een betaalbare vergoeding?

Het betreft een 40 gig HD en een Toshiba M10.

Ik hoor graag van de specialists op deze site een oplossing voor mijn issue, dan zal ik natuurlijk wel antwoordt geven of jou oplossing heeft gewerkt.

Met vriendelijke groet,

Lisette
 
Hoi Miss ToM10,

Goed id. van je, maar of dat kan ....
Is er een concrete reden waarom je denkt dat je HD het begeven heeft? Bijv. laten stuiteren, glaasje wijn over je notebook o.i.d. ......

Maar goed, stél dat het je harde schijf is, dan bestaat inderdaad de mogelijkheid zoals je schetst.
Waarom bedenkt een slimme meid dan niet, dat het toch wel verstandig is om een bkupíe te maken ..

Wil je je notebook blijven gebruiken en je HD is de oorzaak, dan moet die in ieder geval vervangen worden.

Kan je bij dat bedrijf gelijk vragen naar de service om te pogen je data van je oude schijf te 'plukken' Of dat kan hangt af van de schade aan die schijf.
Er zijn zelfs gespecialiseerde bedrijven voor dit soort calamiteiten, maar die zijn schreeuwend duur.

Niet duidelijk is wat je bedoelt met 'midden v.h. land' maar ik heb goede ervaringen met:
Funprice: http://www.funprice.nl/
Computerland: http://www.computerland.nl/index.php?page=winkels en
MyCom: http://213.206.102.189/MyCom/Store/shops.do?url=shops_all.htm&module=shops
 
reactie op Teun

Hi Teun,

Bedankt voor je reactie.

Ik weet zeker dat het de HD is omdat ik een andere HD in de Toshiba M10 heb gedaan een toen werkte ie, en visa versa.

De reden geen backup = puur naiviteit....

Zal maandag bij verschillende bedrijven vragen of ze data van de oude schijf kunnen 'plukken'.

Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt en dat ik me naar zo'n bedrijf moet wenden, maar liever probeer ik het zelf nog even met zo'n kabeltje. Jij enig idee welk type dat zou moeten zijn?

gr. Lisette
 
Nee, maar als je langs één van deze shops gaat met je schijf, kunnen ze je sowieso wel verder helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan