Toshiba MK1237GSX drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaVe_DaVe

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2003
Ik ben bezig met een laptop die niet goed meer werkte met Vista nu over te schakelen op XP, maar krijg tijdens de installatie het bericht "Setup did not find any hard disk drives". Even op Google gezocht en een mogelijke oplossing van het probleem hier gevonden:
http://www.howtogeek.com/howto/wind...d-disk-drives-during-windows-xp-installation/
Nu is mijn probleem dat je hiervoor, naar ik begrijp, drivers moet downloaden voor de harde schijf. Kan iemand mij helpen waar ik deze drivers kan vinden? Ik kan mijn laptop niet opstarten dus zit enkel met deze in de bios gevonden informatie te zoeken (MK1237GSX drivers) maar kom nergens, het lijkt alsof er geen Toshiba hard disk drivers bestaan op het internet.
De enige site die misschien resultaat zou kunnen geven is een login/eenmalig email invoeren site die ik niet geheel vertrouw en die naar mijn spam-account (nog) geen email heeft verstuurd voor beide mogelijkheden.
Bij de computer kwamen overigens geen cd-roms met mogelijke driver bestanden naar ik me herinner.
Bij voorbaat dank.

Kun je eens kijken wat voor bios je hebt ( Phoenix , Award etc ) ?
Probeer te zoeken of je de SATA mode kunt vinden en veranderen van RAID naar IDE

De bios is Phoenix TrustedCore(tm) Setup Utility. Ik kan hier niets vinden voor de harddisk behalve passwords en boot gegevens. Of heb ik iets over het hoofd gezien?

Laatst bewerkt:
Is er een andere manier waarop je de SATA mode kan veranderen van RAID naar IDE? Iets wat je op een cd-rom kan zetten?

En voor als dat niet lukt: op het moment is het enige wat ik voor Toshiba harde schijven kan vinden om drivers te bepalen is een programma DriverAgent die je computer scant en aangeeft welke drivers je het beste kan gebruiken. Uiteraard kan ik dit programma zelf niet gebruiken.
Is er niet toevallig iemand met dezelfde harde schijf die met dit programma kan kijken of gewoon door kan geven welke drivers er geinstalleerd zijn? Ik zou verder echt niet weten hoe je er achter zou moeten komen.

Bij voorbaat dank.

Er is helaas maar een oplossing.
De bios is helaas gelimiteerd en dat kun je dus niet aanpassen.
De enige optie is om met nLite een windows xp installatie te maken inclusief sata drivers. De rest van de drivers hoeft niet. Alleen dan is er het probleem dat we de sata drivers niet kunnen vinden..

Ik zoek voor je verder!

Welk model laptop is het ?

Laatst bewerkt:
Ik heb nu een vraag gesteld ook aan Toshiba zelf, dus hopelijk reageert Toshiba als er verder niets te vinden is.
Mijn computer is een Toshiba Satellite Pro U300.
Hartelijk dank voor de hulp!

Zeer zeker interessant, hartelijk dank. Ik heb de drivers gedownload, geinstalleerd, ingevoegd op een bootable windows xp pro cd en die gebrand...
Helaas wil mijn computer nu niet van een cd af opstarten, heb toen een paar keer herstart om te proberen, ook met officiele cdrom omdat het daarmee nog wel gelukt was. Eerst ging de computer proberen vanaf het netwerk op te starten terwijl de bootvolgorde toch duidelijk eerst mijn cd/dvd lezer moest proberen.
Uiteindelijk maar in de bios gekeken en nu blijkt mijn hele cd/dvd speler uit de bios, terwijl ie wel aan het draaien is tijdens het opstarten. Helaas kan ik nu dus niet kijken of het op deze manier wel lukt totdat het volgende probleem weer opgelost is.
Ik denk dat ik mijn laptop maar weg moet brengen. Ik kan wel zelf proberen binnenin te kijken en kabeltjes te checken maar het lijkt er op dat met alles wat ik doe de problemen alleen maar verergeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan