toshiba printer installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacking

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
Hallo, ik heb een professionele toshiba etiketprinter type B-SA4 T staan die ik vandaag wou installeren.

Ik heb de printer aangesloten op de usb poort en hij wordt ook herkent als nieuwe hardware. Via de Toshiba site heb ik de nieuwste driverprogramma gedownload omdat ik de cd rom kwijt ben.

Als ik dit .exe bestand aanklik installeert hij zich, alleen kan de printer de driver nergens vinden, ik heb ook geen idee waar het programmatje staat.

Kan iemand mij helpen?

gr Jack

Ik heb geen idee waar je de driver vandaan hebt, maar ik heb hier gekeken.
Uiteindelijk kom je dan (bijv.) hier.
Ik heb daar deze driver gedownload (TPCL-drv_7.2.2_M-0_E.exe).

Wat je moet doen staat in de installatie-instructies van deze driver:
Installation Instructions

1. Turn off the printer, connect the appropriate cable, and then turn on the printer.
2. If the printer supports Plug-and-Play, and you have connected it using a USB or Parallel cable, then the Windows Add Hardware Wizard will automatically detect the printer and display a dialog that allows you to install a driver.
Click Cancel and do not install the driver using this wizard.
3. Run the DriverWizard utility from the Installation Directory where the driver files are located.
4. Select Install Printer Drivers and complete the wizard.
5. The driver should now be installed.

Tijs.

Laatst bewerkt:
tijdelijke map

Hoi Tijs, het downloaden lukt, maar dan worden de uitgepakte bestanden geplaatst in een tijdelijke map, en die kan ik dus niet vinden.

welke is dit?

gr Jack

Onduidelijke melding: Als ik het driver-programma start dan worden gewoon de drivers geïnstalleerd.
Waar jouw webbrowser de bestanden naar gedownload heeft dien jij te weten, dan kan ik van hieruit niet inschatten. Klik desnoods nog een keer op die download-link en kies meteen Uitvoeren ipv. Opslaan.

Tijs.

Laatst bewerkt:
hij doet het, bijna

Het stuurprogramma doet het, alleen nu loopt dat ding aldoor vast met de etiketten, dus ik ga daar maar een avondje aan besteden.

tot zover bedankt!

alleen nu loopt dat ding aldoor vast met de etiketten
Kan (bijv.) een probleem zijn met:
a. Het verkeerd inleggen van de etiketrollen.
b. Het opgeven van de verkeerde etiket- (etc.) afmetingen in je printerinstellingen.
c. Gebruik van [merk + type] etiketten die niet 'goedgekeurd'/aanbevolen zijn voor jouw etikettenprinter.

Overigens zou je bij je printerdealer ook nog hulp kunnen halen als je er zelf niet uitkomt.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan