Toshiba Satelite C670-11N

Status
Niet open voor verdere reacties.

groni67

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2014
Ik heb hier een laptop van gemeld type staan die alleen op achtergrond ( donker ) beeld geeft.
Als je een vga monitor aansluit is het beeld normaal.
Dus het scherm is defect,moet het hele scherm nu vervangen worden?

wie kan me helpen?

max67

Waarschijnlijk is alleen de BACKLIGHT INVERTER kapot

Indien je met een sterke lamp erop schijnt en je ziet wel wat dan is het de backlight, alleen als die het nog heeft, meestal zijn het leds, zie je niets dan zou het de inverter kunnen zijn.

Hallo

Hier zijn schermen te koop van dergelijke laptop's met en model n° die bijna klopt ... zijn l.e.d.'s als backlight.

http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?..._nkw=Toshiba+Satelite+C670-11N+lcd++&_sacat=0

Mocht je uiteraard een aanschaffen ... eerst een mail sturen i.v.m. compatibiliteit ...

Toch zeker eerst controleren waar de connector zit ... links of rechtsonder , en of het toch geen exemplaar is met backlight.

Mits dit toestel dan toch open is (moet) , zou ik zeker niet nalaten om toch even de displaykabel (motherboardzijde) eens een paar keer in/uit te pluggen.

Op het display zelf komt deze zelden of nooit los ... is ook extra geborgd d.m.v. capton tape .

L.e.d. backlight sneuveld zelden ... tenzij de helderheid altijd op 100% heeft gestaan ...dit hebben de l.e.d.'s niet graag ...

Uiteraard kun je ook eens meten d.m.v. multimeter of de voedingsspanning van de led's nog aanwezig is op de motherboard connector. (opletten voor kortsluiting)

Indien al het bovenstaande voor u chinees is , is het veiliger om dit te laten door door iemand met de nodige ervaring.

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info ...

P.s.

Controleer eens de harddisk d.m.v. crystaldiskinfo ... mocht deze slecht zijn , is deze laptop misschien gevallen , of ??? en is een gedeeltelijk losgekomen display kabel meer dan realistisch ... ,
en zeker het controleren waard ...

Peter

Ik heb het LED scherm vervangen,apparaat heeft even goed gespeeld,maar nu weer donker beeld ( op achtergrond wel beeld net als oude scherm ) als je met een extra monitor de laptop op start vraagt hij om systeem herstel,dus op de extra monitor is het beeld normaal.
Heeft dit systeem herstel ook invloed op de backlicht verlichting ? De connnector op de achterkant van het scherm is gecontrloleerd en volgens mij goed.
Wat kan hier aan de hand zijn?

Hallo

Werkt de backlightverlichting wel als de p.c. net is opgestart .... of werkt deze compleet niet meer ...

Mocht deze niet meer werken , zijn er ettelijke mogelijkheden ... connector motherboardzijde niet goed ingeplugd of losgekomen , defekt scherm , l.e.d. aansturing motherboard defekt , waardoor het l.e.d. paneel sneuveld ... etc ...

Mocht ik deze laptop onder handen hebben , dan zou ik de l.e.d. backlight aansturing controleren op korrekte werking (spanning/stroom ) ... uiteraard dien je dan de pinout op te zoeken .

Indien korrekt werkend ... melding maken dat het scherm defekt is , uiteraard dien je dan wel 100% zeker te zijn , dat de oorzaak van defekt niet bij jou (laptop) ligt .

Indien al het bovenstaande voor u chinees is --> laten uitvoeren door een lokale kennis die wel de nodige technische bagage bezit.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan