Toshiba Satellite A300 spontaan uitgeschakeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

simcha07

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jan 2011
Berichten
4
Ik heb een Toshiba Satellite A300 1M9, 4Gb intern, 2GHz processor., aangeschaft in 2009.

Ik heb geen recovery cd's en het wachtwoord van de administrator is onbekend.
Om die reden heb ik geprobeerd de fabrieksinstellingen terug te zetten via
"0" ingedrukt houden en de laptop aanzetten totdat het toshiba scherm verschijnt.

Ik krijg dan als eerste de volgende meldingen:
"....
PXE-E61 : Media test failure, check cable
PXE-M0F : Exiting PXE ROM
Remove disks or other media.
Press any key to restart
...."

Vervolgens lijkt er iets te worden geladen en verschijnt een zwart scherm met witte letters met hierin de keuze opties:
- Opstartherstel starten (aanbevolen)
- Windows normaal starten

Als ik kies voor Opstartherstel, verschijnt onderaan het scherm een witte balk waarmee de voortgang van te laden bestanden wordt aangegeven.
Nog voordat het laden is beeindigd, schakelt de laptop uit en blijft uit.

Heeft iemand een idee wat het mankement zou kunnen zijn?
 
Voor dit moment zie ik 2 'uitdagingen' :

de procedure die je volgt is wel de juiste, maar het antwoord van de computer (letterlijk nemende) doet vermoeden dat er (o.a.) een USB-device of CD of DVD schijf in de lade van de drive bevindt? Als dit zo is, verwijder deze dan en voer de procedure nogmaals uit.

Zijn er geen USB devices aangesloten en / of er is geen CD / DVD in de drivelade aanwezig, dan zou het kunnen zijn dat je ooit de recovery partitie om zeep hebt geholpen? Mogelijk door een zelfstandig uitgevoerde clean installatie van Windows?



Dat de procedure die je volgde correct is, leid ik hieruit af:


Follow these instructions:

* 1) Hold down the power button for 10 (ten) seconds to switch off your machine.
Please note: Holding down the power button on the machine forces it to switch off. Any unsaved data will be lost.

* 2) Press and hold the 0 (zero) key and at the same time, tap the power button once to switch on your notebook.
* 3) When the machine Starts beeping; release the 0 key.
* 4) When prompted by the warning screen; select Yes to continue with the system recovery.
* 5) Select Recovery of Factory Default Software; click Next.
* 6) Select Recover to out-of-box state. Click Next again.
* 7) Click Next to Start recovery.

PS:ALL DATA WILL BE ERASED ON YOUR HARD DRIVE IF YOU PROCEED. YOU WILL NEED TO ENSURE THAT YOU HAVE THE POWER ADAPTER PLUGGED IN. DO NOT SWITCH OFF OR RESTART YOUR COMPUTER DURING THIS PROCESS.




Verder vond ik ook nog dit over jouw probleem. Lees maar even door, er kan dus ooknog meer 'aan de hand zijn'. Wees wel even voorzichtig met iets wat je hier leest (bios resetten) want het is geen Toshiba forum en waarom zou je een bios willen gaan resetten als je daar niet eerst zelf in gerommeld hebt. Sowieso even niet doen dus. Ik bedoel het meer als achtergrond artikeltje zodat duidelijk wordt dat er meer aan de hand kan zijn.

Tot slot : je schrijft dat je de 0 ingedrukt houdt tot het Toshiba logo verschijnt, maar dat is volgens Toshiba té lang. Zodra de 'beep' komt moet je de 0 loslaten.
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor je reactie gast0225!

Ik zie geen link hangen aan dit.
Zou je die bios info nog een keer daaraan willen koppelen?
Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

Ik zal morgen de procedure nog een keer uitvoeren met de "0" ingedrukt tot dat de beep hoorbaar is. Maar ik vrees....
 
Redelijk slordig van mij om de link niet te testen.
Bij deze alsnog de link : Klik
Tevens nu hierboven in berichtje 2 de link onder 'dit' gezet :D
 
Laatst bewerkt:
Ding is niet voor niets uitgeschakeld, hopelijk niet het grafisch deel/flip losgelaten door een te hoge warmte, zou hem eerst openmaken om dat te controleren, was hij al eens stofvrij gemaakt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan