toshiba satellite a300d 14r probleem met opstartsnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Tijdens het opstarten meet ik de snelheid in seconden:
55 tot "een ogenblik geduld"
90 tot welkom
15 tot bureaublad
80 tot volledig opgestart

gegevens:
Vista 32 bits
4Gb
Gedeeld systeemgeheugen 1391Mb

Grafisch:
ATI Mobility Radeon HD3650
totaal beschikbaar 1903Mb

Vanaf aankoop was dit probleem aanwezig.
Gedaan:
Recovery maakte geen verschil.
AV uitschakelen maakt geen verschil.
Diverse AntiVirus progs geprobeerd: AVG, Kaspersky, NIS: maakt allemaal niets uit.
CCleaner regelmatig draaiend.
Opstarten in veilige modus duurt ook veel te lang...
Allerlei overbodige opstartprogramma's zijn uitgeschakeld.

Eigenaar werkt bij electronicazaak en heeft de laptop ook aan anderen verkocht, kreeg paar klanten terug in de winkel met hetzelfde verhaal. googlen geeft ons geen oplossing.

heeft hier iemand een idee wat er aan de hand kan zijn???

Al met al... ik kan er geen vinger op leggen!

4gb is genoeg om een 64bits versie van windows te nemen, wat als je er Windows 7 64bits nou eens opzet? Heb je al geprobeerd opnieuw te installeren?

nee, heb ik niet gedaan want die heb ik niet.
Maar kan ik dan wel kopen als ik zeker weet dat dàt het probleem oplost.
Heb ik dan wel alle juiste drivers want heb bij deze laptop geen orig dvd maar slechts recovery.
En ben je zeer zeker dat dàt het probleem oplost, of zijn er andere oorzaken mogelijk?

nogal riskant,
een nieuw besturingssysteem van 100 euro kopen, terwijl het niet zeker de oorzaak is,
ik weet niet of ik dit mag zeggen, maar als je het nou is met een illegale versie eerst probeert?
als het dan werkt dan kun je het gaan kopen...

Het is inderdaad erg riskant, dus ik zou zeggen als niks het probleem oplost, kan je dit proberen.

even terug naar het begin...
het opstarten duurt zo'n 4 minuten
in veilige modus duurde het naar mijn beleving ook te lang. bleef halverwege ook duidelijk hangen.

ik kan via mijn werk goedkoop aan een w7 licentie komen dus geen probleem.
maar uit jullie antwoorden krijg ik nog niet de overtuiging dat dat de juiste (!) oplossing is.

bovendien is mijn gedachte: ik koop afgelopen jaar een dure laptop, vervolgens vanaf het begin zowel bij mij als bij andere gebruikers blijkt hij traag. toshiba geeft als anwoord: recoveren. dat doen we, maar blijft traag. vervolgens is het antwoord van toshiba: niets aan de hand, dit hoort zo en is normaal.
toshiba is geen plakmerk...
maar toch ben ik niet tevreden over de snelheid.

dus: wat is bij jullie een "normale" opstartsnelheid? vinden jullie de secondes zoals in de topicstart genoemd, wel normaal?

Laatst bewerkt:
Bij mij gedefragmenteerd, alles top start hij normaal 1minuut/1;30 ongeveer.

Heb je eigenlijk defragmentatie al geprobeerd?

Vanaf aankoop was dit probleem aanwezig.

kreeg paar klanten terug in de winkel met hetzelfde verhaal.

Gewoon terugbrengen net zoals de andere mensen hebben gedaan, en een nieuwe laptop kopen. Minder moeite, het hoeft dus niet jouw probleem te zijn dat de laptop het niet doet, want het was al bij aankoop aanwezig.

De andere mensen hebben hem ook niet teruggebracht, en zoals gezegd onderkent Toshiba het probleem niet omdat ze vinden dat deze opstarttijd bij de laptop hoort.
Verder werkt ie prima...
Wat vinden jullie van deze opstarttijd, blijft de vraag. En als jullie het ook veel te lang vinden duren wat is dan julie suggestie.

Jammer...

Helaas komen er geen reacties meer op deze vraag. Ik trek nu de conclusie dat jullie dit acceptabel vinden.
Jammer, want ik had graag argumenten gehad om Toshiba te overtuigen dat ze dit moeten erkennen en een oplossing bieden.
Mocht daar toch nog een toevoeging voor zijn, dan alsnog hoor ik dat graag van jullie, hopelijk na deze kick...
Anders kan er wat mij betreft over een week een slotje op.
gr. mar.

oplossing opstartsnelheid a300d-14r

Hallo,

Ik heb deze laptop sinds eind 2008 in mijn bezit en ondervond dezelfde problemen met het aangeleverde Windows Vista Home Premium. Ik merkte al snel dat door een x64 OS te installeren (toendertijd Windows vista Ultimate x64) de opstartsnelheid verkort werd (extreem) en de werksnelheid toch ook wel wat hoger werd. Later, na het overstappen op Windows 7 Prof. x64 merkte ik zelfs dat de zeer gelimiteerde batterij zelf wat langer mee kon gaan (ook op high performance, wat bij de a300d-14r te vergelijken is met een boeing 747 op kruissnelheid:D)

In mijn optiek is het beter om af te stappen van de 'home' versie van windows en om over te stappen op x64. Het heeft mij al meerdere malen zijn nut bewezen, vooral tijdens games.

Ik hoop hiermee geholpen te hebben!

ohja, op support van Toshiba hoef je niet te rekenen. ik heb toendertijd veelvuldig contact gehad met ze, toendertijd was er geen enkele x64 driver beschikbaar en ik kreeg te horen dat dit ook niet op de planning stond. later hebben ze dit toch gedaan, en tussen de regels door heb ik vernomen dat het model uit productie is genomen omdat er te veel problemen waren met de hitteproductie.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan