Toshiba Satellite Pro a40

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erial-C

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2001
Berichten
245
Vraagje:

Wanneer ik mijn notebook op de accu gebruik, hoor ik links voor (richting LAN poort) een zacht zoemend geluid.

Je hoort het voortdurend, maar het is geen continu geluid, maar wordt zo nu en dan voor een fractie van een seconde onderbroken.

In alle energie "profielen" hoor je het. Het klinkt ook niet als de ventilator.

Alleen wanneer de harde schijf wordt gebruikt (bijv. om Word te starten) en het ledje van de harde schijf oplicht, stopt het gezoem even.

Zodra de toepassing is opgestart, hoor je het gezoem weer.

Ook wanneer de vaste schijf uitgaat (bijv. na 3 minuten), dan blijf je het horen.

Wanneer je echter de laptop op de netvoeding aansluit, is het gezoem verdwenen.

Weet iemand een oplossing/oorzaak?

B.v.d.
 
Dit zal waarschijnlijk je accu zijn die het aan het begeven is omdat als je op netvoeding zit het wel goed gaat
 
Hallo

Ik vermoed eerder dat het de lamellen zijn v/d omvormer batt. ---> p.c. .

Doordat die een ietsje speling bezitten , hoor je die tegen elkaar ratelen.

Volgens mij niets om je druk over te maken......

Indien dit geluid echt storend is , p.c. openmaken , en betrokken transformator dompelen in transformatorlak , deze achteraf goed laten drogen , deze bakken in een oven is uiteraard nog beter.

P.s.: hopelijk niet te technisch...
kan ook tranfo v/d backlight zijn ...

Zeker niet proberen d.m.v. gewone vernis , omdat die niet vodoende isoleert .

Peter
 
Probleem lijkt USB gerelateerd....

Bedankt voor de vorige reactie.

Ik heb echter iets nieuws ontdekt; het gezoem verdwijnt ook wanneer je iets, bijv. een muis, in de USB poorten steekt (die o.a. ook linksvoor zitten, waar dat gezoem vandaan lijkt te komen).

Kan dit iets betekenen?
 
Geluid van een dimmer

Ooit het zachte gezoem van een adapter of een dimmer gehoord? Zet een dimmer helemaal open; het geluid is weg. Draai 'm half dicht en hij gaat zoemen.
Dit komt omdat er een beperkt deel van de voeding die beschikbaar is wordt gebruikt. Hoe meer apparaten aan (hd, usb, etc.), hoe meer voeding er op hetzelfde moment gebruikt wordt -> zoemen stopt of wordt zachter.

Je kunt het meten met een simpel eletro-metertje, je zult zien dat de voltage die de accu verlaat verandert naar mate je meer apparaten aanzet / uitzet.

:8-0: Suc6
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan