Toshiba Satellite Satellite S50-B-15Q kopen? :?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heinz1997

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2015
Ik heb dit effe gekopieerd van een ander forum, omdat op dat andere forum niet gereageerd wordt :(

Wat ga je met je laptop doen?
Vooral voor school gebruiken en gamen.
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Windows, ja gamen, nee bewerken en ja, ook veel tekstverwerken en mailen/surfen.

Wat is je budget?
Max €1000
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn. (Iets) beneden de 1000 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Wel vaak ja.
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren Nee
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies. Hij moet licht zijn, maar ook krachtig.

Ik heb op internet al veel zitten kijken voor een laptop en deze laptop lijkt mij wel wat:
pricewatch: http://tweakers.net/pricewatch/441175/toshiba-satellite-s50-b-15q/specificaties/
Toshiba Satellite Satellite S50-B-15Q
Hij is licht en dun, maar er zit toch aardig wat onder de motorkap... .

Alleen ik kan op internet heel weinig reviews vinden wat mensen over deze laptop vinden. :(
Kunnen jullie mij advies geven als deze laptop een slimme keuze is? Of hebben jullie ervaring met deze laptop? Dan zou ik dat graag horen... .
Een volgens jullie beter alternatief is natuurlijk ook welkom... .
(Ik ben trouwens wel van plan de HDD uit de laptop te halen en er een SSD-schijf in te doen... .)

Advies/ervaringen zijn welkom ;)

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Deze heeft meer onder de motorkap als de toshiba en is zeker net zo goed qua merk.

Beter processor betere videokaart alleen wat zwaarder maar dat zou ik er wel voor over hebben verschil is groot

Ik heb zelf de N551 die Modag aanraadt, maar dan met een GeForce 940M, en raad de N551-serie zeker aan. De laptop is zeer solide, krachtig en stijlvol. Wel één ding om aan te merken: Bij een laptop boven de 800 euro hoort absoluut een SSD. Ik merk dat m'n i7 wordt tegengehouden door de HDD en vervang deze morgen ook met een SSD. Het herinstalleren van Windows is ook aan te raden, want de bloatware bij ASUS laptops is echt troep en vertraagt de laptop.

De Toshiba waar je naar linkt heeft een zuinige i7 dualcore die niet voor het krachtige rekenwerk is gemaakt. Vandaar ook het achtervoegsel 'U' (voor Ultrabook). Daarnaast heeft deze ook een zwakke AMD videokaart welke veel hitte produceert. Niet aan te raden dus. Ga voor een laptop met een recente NVIDIA Maxwell kaart (900-serie).

Accuduur is inderdaad wat je inlevert bij een quadcore-processor. Ultrabook processors, zoals de Intel Core i7-5500U in de Toshiba, zijn zuinig en zorgen daarom ook voor een langere accuduur. Mijn N551 doet ongeveer 3 uur met webbrowsen. Dat komt grotendeels doordat de accu nog niet echt 'ingedraaid' is. Het duurt een paar charges voordat de accu zijn volledige capaciteit heeft. Dan zul je dus zo'n 1 tot 5 uur halen, afhankelijk van wat je ermee doet. Gamen houdt de accu net een uur vol.

Snelheid kun je jarenlang van profiteren. Accu's van laptops zijn meestal na 2 jaar (of zelfs 1 als je pech hebt) redelijk waardeloos (denk aan 30 min op één charge).

Ja, dat klopt.
Maar als ik een dag op school zit wil ik niet dat ik hem in de middag al niet meer gebruiken kan omdat de batterij al weer leeg is... .

oi,

4,5 uur och tuurlijk de Toshiba zal langer mee gaan maar hardware is ook stukken minder qua vermogen ,en als je wilt gamen zal je met beiden op het lichtnet moeten .Maar voor school zou je ook nog gewoon op de aanwezige onboard videokaart kunnen draaien althans ik kan even niet op hardware zien hoe ze de tijd meten en wat ze er mee doen .
Ik zou het wel weten snelheid zou ik liever hebben dan zuinigheid

Laatst bewerkt:
Je verwacht een hele schooldag zonder stekker een laptop te kunnen gebruiken?!

Dat gaat je niet lukken. Zelfs met geen enkele laptop. Nja, misschien met van die convertible laptopjes van 200-300 euro. Die schijnen 10-11 uur op 1 lading te kunnen doen.

Laptops zijn nu eenmaal afhankelijk van een stekker. Ik zie een accu in een laptop eerder als een tijdelijke oplossing om de laptop te verplaatsen ;). Vooral bij krachtige laptops.

Die Asus heeft ook een vorige serie i7 ( Haswell ), de Toshiba heeft een Broadwel i7, en de helft van het geheugen ( 8 Gb i.p.v. 16 Gb bij de Toshiba ) en is daarnaast ook nog ruim een halve kilo zwaarder...
Beiden hebben ongeveer dezelfde prijs dus ik zou in dit geval niet voor de Asus maar voor de Toshiba gaan.

Ja klopt, ik ga even nadenken wat ik ga doen... .

In ieder geval, bedankt voor de hulp.

Oké, maar welke is dan uiteindelijk beter qua snelheid?

Laatst bewerkt door een moderator:
@Scrapheap

Je vergeet de twee cores die de Haswell i7 extra heeft;) ten opzichte van de Broadwell i7 U. Zie ook deze benchmarks:

i7 Haswell: klikkerdeklik!
i7 Broadwell: klikkerdeklik!

Een simpel rekensommetje leert dat de i7 Haswell maarliefst 51,6% sneller is: ((8142 - 3938) / 3938) * 100.

Hoi,

Alleen wordt dan het gamen een beetje naar achteren geduwd want laten we eerlijk zijn de asus veegt daarmee de Toshiba aan. en dan mag het een processor van de vorige generatie zijn maar ik zie dat er ook nog video bewerkt gaat worden en dar lijkt mij de oude ook nog beter aan te kunnen

Ach, die 16 Gb is leuk maar het komt in de regel zelden of nooit voor dat je dat gebruikt, video editting daar gelaten.
Gamen is leuk maar als je echt wilt gamen moet je gewoon op een > € 1400 rekenen bij een laptop.
En ja, voor videobewerking heb je inderdaad meer aan 2 cores extra, alleen is de vraag hoe vaak je dat doet, het zal een minderheid van het algemene gebruik zijn en dus wordt de beslissing er niet makkelijk op..:rolleyes:

Ik had nog even een vraag: aan wat voor games moet ik denken bij die asus?
Kan ik daarop bijna elke game spelen of...?

Als je wilt gamen op hoge settings zul je je budget moeten verhogen naar minstens 1400 euro, zoals Scrapheap ook zegt. Met de GTX950M uit de laptop die Modag aanraadt kun je hier wat realistische gegevens vinden: klikkerdeklik! Scroll naar de helft van de pagina.

Ik hoor zelf een hoop slechts terug van Lenovo laptops. Ook over de Y50. Voor echt serieus gamen moet je naar een GTX970M of hoger kijken. Een GTX960M is ook redelijk goed. Maar voor hoge settings is gewoon een 970M (GM204) aan te raden.

Vertel nou eens welke spellen je wilt spelen. Ik kan jouw gedachten niet lezen;).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan