Toshiba satellite wifi probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrsreus

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2014
Mijn vader en ik hebben dezelfde laptop en bij hem doet de wifi het thuis niet, wel op andere plekken. en met een internet kabel werkt het ook. Nou stond er op internet dat het aan de atheros driver kan liggen. Nou heb ik die wel op mijn laptop, maar op de laptop van mijn vader bevindt zich helemaal geen atheros driver. Mijn vraag is hoe los je dit probleem nou op?

atheros driver installeren ;-)

Even de website opzoeken van dit bewuste merk en type. En dan onder het kopje "ondersteuning"\"downloads" de wifi driver downloaden.

atheros driver installeren ;-)

Even de website opzoeken van dit bewuste merk en type. En dan onder het kopje "ondersteuning"\"downloads" de wifi driver downloaden.

Er is nergens een kopje ondersteuning of downloads.

Kun je op de sticker van de laptop (vaak onderkant) het exacte typenummer even aflezen en vermelden hier, dan zoek ik even met je mee.

Wat soms wel eens gebeurt bij een laptop... dan heb je alles prima geïnstalleerd. Maar dan zit er ergens een knopje, vaak boven het toetsenbord, waarmee je WIFI electronisch in en uit kan schakelen. Bedoeld voor als je gaat vliegen o.i.d. Dus zoek eens naar dat knopje en druk er eens op. Mogelijk werkt dan alles ineens.

Wat soms wel eens gebeurt bij een laptop... dan heb je alles prima geïnstalleerd. Maar dan zit er ergens een knopje, vaak boven het toetsenbord, waarmee je WIFI electronisch in en uit kan schakelen. Bedoeld voor als je gaat vliegen o.i.d. Dus zoek eens naar dat knopje en druk er eens op. Mogelijk werkt dan alles ineens.

Ja dat probleem had ik ook met de mousepad maar dat kan het niet zijn want ergens anders doet de wifi het wel, maar toch bedankt voor de hulp! ;)

Dat is waar, dat zei je. In dat geval kan het zijn dat DHCP uitgeschakeld is geraakt voor zijn WiFi. Als hier een vast IP in staat dan kan dit thuis problemen geven terwijl hij elders (1 andere vaste plek, zoals werk) wel kan verbinden.

Alle drivers van Toshiba m.b.t. wifi staan hier
Zie dat de versie van Atheros daar 9.2.x is, wat redelijk recent is. Nieuwste versies (10.x.x) staan op http://www.atheros.cz , maar dat is een reclamewebsite en bovendien moet je dan weten WELKE atheros je hebt.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan