Toshiba USB harddisk probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2006
Sinds vorige week heb ik een niet-gebruikte "Toshiba 250 GB USB harddisk (PX1220E-1G25)" overgenomen.
(http://nl.computers.toshiba-europe....699&oldCategory=4699&OPTION_ID=111482&tab=1#1)
Deze was ongebruikt en nog in de verpakking (gesealed), maar natuurlijk geen aankoopbon.....

Ik heb de harddisk uitgepakt en aan de computer gekoppeld (Windows XP Prof). Daar bleek, tegen de beschrijving in (gaf FAT32 aan), de harddisk NTFS geformatteerd te zijn. Voor het beoogde gebruik is echter FAT32 als formattering vereist.

Ik heb toen de freeware Swissknife gedownload waarmee harde schijven te (her)formatteren zijn. Na een aantal voor de hand liggende instellingen te hebben ingevuld heb ik de herformattering geactiveerd. De Harddisk hoorde ik even (enkele seconden) 'ratelen'....

Echter al snel bleek er een (groot?) probleem: de PC liep volledig vast. Ook na herstart en opnieuw inpluggen van de USB en na aanroepen van 'mijn computer' of 'explorer' liep de PC vast. Bij het opstarten van explorer verschijnt er zelfs geen overzicht van de volumes en bestanden!
Het is me even gelukt via het configuratiescherm 'apparaatbeheer' aan te roepen en te zien dat het 'apparaat goed werkt'. Ook het koppelen van de harddisk aan m'n laptop geeft vergelijkbare problemen.

Wie heeft een idee hoe dit op te lossen / wat te doen?

Ga na start dan uitvoeren type Diskmgmt.msc probeer vanuit schijfbeheer eens te formateren?

En verplaatst naar de juiste sectie. :)

Ik had nog geen kans gezien om de voorgestelde oplossingsrichting op te volgen.
Gisteren is het me gelukt, maar met: "Chkdsk :driveletter /F".
Middels dit cmd zijn alle fouten uit de harddisk gehaald en werkt ie weer naar behoren en nu als FAT32 geformatteerd. Precies wat ik wilde....

Topic kan worden gesloten (voor zover al niet gedaan...)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan