tot hoe ver???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jarrin

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2006
Berichten
544
ik wil graag mn intel 326(box versie) 2,53 ghz 533mhz FSB, 256 KB L2 Cashe, overklokken, maar tot welke snelheid, zal ie het goed doen, zonder overhit te raken, ik heb gewoon de standaart koeling opzitten:D alvast bedankt!!!:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Wanneer je tever bent gegaan is het al te laat ;) .

Hoe ver je kan overclocken is bij iedere cpu verschillend. Je mag per keer maar een beetje verhogen en dan checken of alles stabielloopt en zo telkens verder. Wanneer je in één keer heel veel gaat verhogen kan het zijn dat je cpu plots "toast" is :D . Ik raad het ook niet aan om met de voltage te gaan spelen.
 
oke bedankt voor je tip!:p
(ik heb speedfan erbij gehaald:p)
 
Ik hoop voor je dat 'ie 3 hele procenten sneller wordt, dat ga je ongetwijfeld merken ;)
 
hoezo (ik wilde iets snellere kopen, hoor, maar die was -natuurlijk- weer uitverkocht:( :p )
 
Was eigenlijk meer als een soort van grapje bedoeld. Ik vind het altijd wel grappig om te lezen als overklokkers aan de slag gaan. Specs omhoog krijgen is een leuke hobby, zoals een ander weer postzegels spaart.
 
met een platte text (en als je te snel leest) hoor je niet altijd de toon in iemands stem:p nja:p
 
Ten eerste wil ik je ff uit je droom helpen als je denk dat je PC sneller gaat lopen als je je processor overclocked.. Als het om een andere reden is kan ik me niet bedenken waarom je je PC in gevaar wil brengen om een paar Hz, maargoed je PC snelheid heeft te maken met meerdere dingen die nauw samenhangen. Zo moet je ook je RAM uitbreiden en een snelle HD hebben. Als je het doet voor grafische doeleinden dan zou ik je gewoon adviseren om een nieuwe PC te kopen met Dual core technologie en Eventueel SLI videokaart.

Hopelijk heb je hier wat aan..

:thumb: wees verstandig :thumb:
 
je kan ook altijd eens gaan kijken op website van cpudatabase.com. hier vind je een lijst van geslaagde overclock-pogingen die andere gebruikers ondernomen hebben. gewoon even de naam van de cpu kiezen en je krijgt een lijst met geslaagde pogingen. kijk wel uit met welke configuratie ze werden uitgevoerd. het kan zijn dat met jouw configuratie je niet zo hoog kan gaan.
 
Ten eerste wil ik je ff uit je droom helpen als je denk dat je PC sneller gaat lopen als je je processor overclocked.. Als het om een andere reden is kan ik me niet bedenken waarom je je PC in gevaar wil brengen om een paar Hz, maargoed je PC snelheid heeft te maken met meerdere dingen die nauw samenhangen. Zo moet je ook je RAM uitbreiden en een snelle HD hebben. Als je het doet voor grafische doeleinden dan zou ik je gewoon adviseren om een nieuwe PC te kopen met Dual core technologie en Eventueel SLI videokaart.

Hopelijk heb je hier wat aan..

:thumb: wees verstandig :thumb:

niet iedereen koopt "zomaar" een pc:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan