• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Totaal Formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dionysis

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2011
Goedemorgen,

Ik heb een Excelbestand waarin ik de " performance " van elke dag in kan vullen en dan een "Maandtotaal" blad heb die alle dagen bij elkaar op telt.

Echter geeft een aantal cellen de volgende foutmelding #Deel/0!. terwijl de ingevulde waarde exact hetzelfde zijn als bij een cel waar de formule wel werkt.
De formule die ik nu ervoor gebruik is: =SOM('01-10:27-10'!P6)
ik weet dat ik het eventueel kan verhelpen door elk tabblad handmatig bij elkaar op te tellen in de formule, maar het zou ook zo moeten kunnen.

Is er iemand die mij kan vertellen waarom hij bij de ene cel deze fout aangeeft, en de andere cel de formule wel werkt?

Groet, Bastiaan

Bijlagen

De verborgen tabjes 'WD26' en 'WD27' zijn de boosdoeners.

Goedemiddag,

bedankt voor de reactie!
als ik die tabbladen verwijder, doet hij het inderdaad.
Echter snap ik niet waarom de formule bij sommige cellen het wel doet en bij sommige niet.

maargoed hij doet het!

thanxxxx

Van mij mag je alle bladen verbergen en alleen de maandtotaal blad zichtbaar houden.

Het komt niet door de verborgen bladen, maar delen door nul kan niet.
Maak van =P6/C6 → =als.fout(P6/C6;0)
In de bladen WD26 en WD27.

En ga al die formules bij langs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan