Totaal in een tekstvak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jumping

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Berichten
111
Ik wil graag uit een tabel (gebruiker, uren, datum) het totaal aantal uren halen en dat in een tekstveld op een formulier tonen.

Hoe kan ik dit het beste doen?
 
optellen?

Ik weet het, beetje flauw, maar je je kunt altijd terugvallen op worksheetfuntion.sum() als je iets uit een worksheet wil optellen. Tabel kan echter zoveel zijn, stukje worksheet, database dataset, array, etc. Vandaar een beetje mijn terughoudendheid.
 
eh ... ik ben bezig met een access stukje .. het gaat hier dus om een table die gevuld wordt met waarden.
Een van de waarden is uren. Nu wil ik van gebruiker x de uren weten tussen a en b.
 
Een dataset dus (VBA omvat heel office, dus word, excel, access, etc. uit je topic kon ik dus niet opmaken waarvoor het is).

Het meest eenvoudige is om dit via SQL op te vragen natuurlijk. Je krijgt het antwoord dan direct juist terug uit de database. Anders kun je nog handmatig de waarden uit de tabel optellen door er doorheen te lopen met een for loop. Volgens mij is daar geen standaardfunctie voor op een formulier (maar dat laat ik graag aan access experts zoals octafish over).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan