• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Totaal, mits er aan een aantal voorwaarden wordt voldaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peer44

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2008
Berichten
224
Hallo,

ik zit met het volgende probleem:

ik probeer de kosten van emballage en transport in kaart te brengen.
We hebben een 6 tal verschillende pallets.
in een overzicht staan alle factuurnummers, op iedere regel een artikel, als een factuur meerdere artikelen bevat, staat er telkens het factuurnummer op de regel met het volgende artikel, totdat alle artikelen weergegeven zijn.

Nu staan de artikelen op verschillende soorten pallets, hier zet ik handmatig bij wat voor pallet. Maar voor het transport gedeelte moet ik het totaal aantal pallets hebben.
Nu heb ik geprobeerd met de funtie som.als te werken en sommen.als dat zodra het factuurnr 2 of meer keer voor komt het totaal aantal pallets wordt weergegeven.


Maar nu wordt ieder regel gevuld, terwijl dat ik per factuurnr maar 1 totaal wil zien.
Omdat het ongeveer 1000 regels zijn moet ik de formule doorkunnen slepen.

Iemand een idee?
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xls
    18,5 KB · Weergaven: 32
Bedoel je dit:
=ALS(AANTAL.ALS($C$1:C2;C3);"";ALS(AANTAL.ALS($C$3:$C$14;C3)=1;F3;SOM.ALS($C$3:$C$14;C3;$F$3:$F$14)))

De formule controleert allereerst of een ordernummer al op 1 van de regels erboven staat.
Zo niet dan toont de formule het totaal van de F-kolom per ordernummer.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Bedoel je dit:


De formule controleert allereerst of een ordernummer al op 1 van de regels erboven staat.
Zo niet dan toont de formule het totaal van de F-kolom per ordernummer.

Met vriendelijke groet,


Roncancio

Roncancio, bedankt!

Lukt nu er zat wel een kringverwijzing in omdat F aangepast moest worden in E, nadat ik dat gedaan hebt werkt het perfect.

Bedankt
 
Roncancio, bedankt!

Lukt nu er zat wel een kringverwijzing in omdat F aangepast moest worden in E, nadat ik dat gedaan hebt werkt het perfect.

Bedankt

Mooi. Wil je de vraag op opgelost zetten.

Bvd.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan