Totaal onbekend probleem HELP!

Status
Niet open voor verdere reacties.

mkappers

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2002
Hallo,

Ik zit met een groot probleem. Mijn laptop loopt om de haverklap vast. Maakt niet uit waar ik mee bezig ben. Dit is laptop nummer 3 al, helemaal nieuw. Er staat nog niks op. Ik heb alleen alle windows updates erop gezet. De laptop loopt na onbepaalde tijd helemaal vast alleen uitdrukken via de uitknop werkt dan nog. De laptop registreert geen foutn in t logboek.
Bij mycom loopt hij niet vast ondanks alle stresstesten! Iemand enig idee.????

Alvast bedankt.

spec:
Asus notebook F5sl series
intel core 2 duo t5250 @1.5ghz
3gb ram
vista home premium

Kennelijk heb je 'm bij Mycom gekocht?

Als 't ding bij Mycom niet vastloopt en bij jou thuis wel, dan is het vinden van de oorzaak m.i. vrij eenvoudig.............. wát is er bij jou thuis anders bij / met / aan de laptop dan bij Mycom?
. een dongle ?
- andere usb stick?
- internet kabel?

Wat heb jij thuis aangesloten / geactiveerd, wat in de werkplaats van de reparateur (Mycom?) niet aan de laptop hangt?
Verwijder dat "andere" ding en kijk eens wat er gebeurt, loopt de laptop dan nog steeds vast?

Losse muis ???

Laatst bewerkt:
't Is wat .....

Sorry dat ik 't zeg maar denk je met zo'n verhaal hier nu werkelijk een oplossing te vinden?
Ga er maar van uit, dat als Mycom het niet weet, dat hier ook niet zal komen.

Kennelijk doe je tóch thuis iets, wat niet klopt.
Denk nog eens goed na wat je mogelijk doet wat eigenlijk niet 'normaal' is.

bedankt voor jullie reacties, snap er zelf ook niks van...

Er zit geen randapparatuur op aangesloten...
geen dongle of usb sticks,zelfs geen printer nog....
Ik heb draadloos internet, dat werkt goed, ik zit nu op de betreffende laptop en nu doet hij t nog...
Op de andere vaste computer doet internet het prima...
Ook op een andere lokatie liep hij vast, dus internet is t ook niet

Laatst bewerkt:
herinstallatie vista? misschien is de installatie niet 100 % goed verlopen.

Als ook het logboek niets registreert, zou je bijna aan een warmteprobleem gaan denken. Staat het ding bij jou soms op een tafel waarop een wat dikker kleed o.i.d. ligt zodat de laptop zijn warmte niet kwijt kan? Bij reparateurs is er meestel een wat "sterielere" omgeving : tafels met kunststof blad / hout of metaal.

Bedankt voor de reacties, maar ik vrees dat dat t allemaal niet is.

Vista is al opnieuw geinstalleerd, dat werkt goed.
Aarding kan het ook niet zijn want dan zou de laptop niet moeten vastlopen op een ander adres en dat deed hij wel...
de laptop ligt voornamelijk gewoon op schoot, dus warmte is ook niet echt aannemelijk.

Ik ga toch maar weer een gokje wagen omtrent de oorzaak: schakel in Windows de netwerkkaart eens uit en test eens een poosje.

Niets lijkt t werken, hij loopt nog steeds vast.
Andere muis ook geprobeerd was t ook niet...
Het enige wat opvalt is op het moment dat ik de computer opstart of afsluit hij updates blijft configureren. Wel tot de 100% maar, iedere keer weer opnieuw. Kan dat iets zijn? Slechte installatie van SP1 ofzo???

Bedankt

Nou we schieten niet echt op, gister opnieuw vista geinstalleerd, dat ging goed...
Toen begonnen met de updates, maar aangezien dat er 22 ofzo waren dacht ik laat ik t stuk voor stuk doen dan kan ik gelijk zien waar t fout gaat als t fout gaat.
Ik was bij update nummer vier (welke overigens alle 4 goed waren ingestalleerd) toen hij weer vastliep.
De updates die ik erop gezet had waren:
KB947562 = vista update (aanbevolen update)
Atheros AR5007EG wireless Network Adapter = optionele update
KB937286 nederlands = optionele update
KB940510 vista update = belangrijke update

Kan het misschien aan een van de bovenstaande updates liggen, ondanks dat ze goed zijn geinstalleerd???

Bedankt

Heb jij na de windowsinstallatie ook de chipsetdrivers geïnstalleerd alvorens verder te gaan?

Bedankt voor je reactie pasja :):thumb:

Wel gekeken naar asus driver updates (icoontje in taakbalk), weet niet of dat hetzelfde is, maar die gaf geen updates...

Ik zit zelf te denken misschien de optionele updates eraf halen misschien...?

Asus icoontje?

Een machine herinstalleren doe je als volgt:

Geen internetverbinding totdat minimaal SP2 eropstaat.
1 Windows
2 Chipset drivers
3 Servicepack(s)
4 nu pas internetverbinding
5 Windows update
6 Virusscanner
7 laatste apparaatbeheer kruizen en cirkels wegwerken door driver update
8 je overige software

Hmm misschien doe ik dat dan niet goed idd...

Hoe installeer ik de Chipset drivers? en de Servicepack(s). Doet hij de servicepacks niet automatisch?
Als ik na windows gelijk windows update wil doen dan moet hij verbinding hebben met het internet...?

Ik heb één dingetje te snel gelezen: De Windows versie. Je hebt Vista ipv XP en daarom is het niet cruciaal geen internetverbinding te hebben alvorens je gaat beginnen. Bij een XP installatie (oude XP zonder servicepacks, is dit "dodelijk")

De chipsetdirvers heb je meegeleverd gekregen bij je machine (op cd) en als je die niet meer hebt, dan moet je naar de site van de moederbord fabrikant of, in jouw geval naar Medion.

He Pasja,

Die asus drivers waren inderdaad het probleem, echt stom... maar ja dat is altijd zo achteraf...
Onwijs bedankt voor al je hulp!!! :thumb:

Groeten Mike

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan