totaal op formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
ik wil een waarde in een veld op een formulier en ik doe dat waarschijnlijk op een compleet verkeerde manier
Iemand een handje?

Code:
    DoCmd.RunSQL = "SELECT betalingen.REFERENTIE, Sum(betalingen.BEDRAG_a) AS SomVanBEDRAG_a FROM betalingen GROUP BY betalingen.REFERENTIE, betalingen.Kode, betalingen.BETAALD, betalingen.Pingping HAVING Betalingen.Kode='" & Me!naamlijst.Column(1) & "' AND Betalingen.BETAALD=False AND Betalingen.Pingping=True;"
    Me.bedrag_overschrijving = SomVanBEDRAG_a

Bedankt
JP

Dat doe je inderdaad fout op zo'n beetje alle mogelijke denkbare fronten :).
'Fout' 1: RUnSQL werkt alleen op actie queries. Een selectiequery is dat niet.
'Fout' 2: Je kunt nooit een willekeurig veld uit een tabel of een query in een veld zetten.
'Fout' 3: Een (uitgevoerde) query levert een resultaat op, dat je alleen kunt uitvragen in een recordset.

De oplossing is simpel: met DSUM krijg je precies wat je wilt.
PHP:
    Me.bedrag_overschrijving = DSum("[BEDRAG_a]", "[betalingen]", "Kode=""" & Me.naamlijst.Column(1) & """ AND Betalingen =False AND Pingping=True")
Uiteraard kun je de DSUM ook als besturingselement op op het tekstveld zetten. DSUM (en alle andere D-functies) vertragen het systeem (formulier) behoorlijk, dus ik zou zelf de recordset optie gebruiken i.c.m. met de gebeurtenis <Bij aanwijzen>.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan