totaal uren per maand

Status
Niet open voor verdere reacties.

jebre

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2011
Berichten
31
Om de uren bij te houden gebruik ik al een tijdje bijgevoegde database.
Om een totaal van uren/saldo per werknemer en per maand te verkrijgen lukt het me niet.
Let wel: 1 werknemer geeft tijdens 1 dag uren op andere plaatsen en 1 werkdag telt 8 uur.
via mijn rapport kom ik tot dag totalen per maand.
Hoe krijg ik een totaal van gepresteerde uren per werknemer per maand.

Bekijk bijlage WerkurenTest1.part01.rarBekijk bijlage WerkurenTest1.part02.rar
 
Mooi Pyrow,

Graag zou ik een oplossing binnen access kunnen gebruiken.
Anders moet ik steeds alles overzetten naar excel.
 
misschien moet ik het toch eens op die manier proberen.;)
 
Ik heb je db nog niet kunnen bekijken, dus ook nog niet gereageerd, maar ik zou toch gewoon in Access blijven werken. Op basis van je tekst denk ik niet dat het moeilijk kan zijn. Maar als je haast hebt, dan mag je uiteraard naar alternatieven kijken :).
 
Ja als je access beter vind werken dan moet je dat zeker blijven doen.
Vaak heb je met zo'n oplossing dat je een optie hebt on het bestand op te slaan in een ander formaat om zo verder te werken met het access bestand :)
 
Mij lijkt het logisch dat als een TS een Access vraag stelt, hij/zij een Access oplossing zoekt. Om gelijk naar een ander pakket te wijzen vind ik dan een zwaktebod :).
 
Octafisch ik begrijp je reactie.

Ik zou natuurlijk niets liever willen dan alles binnen access te houden.
Haast heb ik hier ook niet bij.
Eerst heb ik gedacht via een andere Qry de dagtotalen per werknemer te berekenen
Om daarna een rapport te kunnen maken gesorteerd op werknemer en dan op datum om zo totaal te verkrijgen.
Probleem hierbij is dat de berekening of het resultaat niet klopt
 
Beste,

ik doe zoiets voor onze vrijwilligers waarbij we netjes de uren optellen met totalen tot ver in de duizenden uren.
Via een fuctiemodule (denk ik nog van Michel zelfs) kun je een en ander doen in je queries en rapporten.
En ik laat de gebruiker steeds het juiste rapport bepalen aan de hand van een klein pop-up formulier (zei afbeelding).
Is deze denkwijze iets voor jou?

Code:
Function GettotalTime(veldnaam)
On Error GoTo GettotalTime_Err
    Dim totalhours As Long, totalminutes As Long
    Dim totalseconds As Long
    Dim hours As Long, minutes As Long
    Dim seconds As Long
    Rem days = Int(CSng(veldnaam))
    totalhours = Int(CSng(veldnaam * 24))
    totalminutes = Int(CSng(veldnaam * 1440))
    totalseconds = Int(CSng(veldnaam * 86400))
    hours = totalhours
    minutes = totalminutes Mod 60
    seconds = totalseconds Mod 60
    GettotalTime = hours & ":" & minutes & ":" & seconds
GettotalTime_Exit:
    Exit Function

GettotalTime_Err:
'MsgBox Error$
Resume GettotalTime_Exit

End Function
 

Bijlagen

  • Knipsel14.JPG
    Knipsel14.JPG
    67,4 KB · Weergaven: 90
Lijkt me best wel prachtig, alleen ben ik niet zo thuis met codetaal:confused:
Kan ik dit concreet maken op mijn toepassing?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou eerst in de db van TS kijken voordat ik eigen oplossingen ga promoten. En dat is precies wat ik vanavond ga doen. Edoch wel na het een :).
 
Een simpele kruistabel query levert volgens mij het gewenste resultaat.
 

Bijlagen

  • WerkurenTest1.part2.rar
    56 KB · Weergaven: 45
  • WerkurenTest1.part1.rar
    100 KB · Weergaven: 60
Leg eens uit wat je met dat veld [saldo] denkt te bereiken; als ik je grondquery opmaak zoals hij zou moeten (om dagtotalen te berekenen) kom ik voor Tompsens Tom, die op 11-5-2016 7,75 uur werkt, uit op een saldo van -16,25. Jan Jansen, die 6,75 uur werkt, heeft een saldo van -1,25. Ik zou mij drie keer bedenken voordat ik voor jou zou komen werken :).
 
Ik zou me ook twee keer bedenken;)
Deze qry gebruik ik ook in een rapport waarin ik de totalen groepeer per werknemer, daarin werkt mijn berekening met het saldo wel.
Omdat alle uren die dag opgeteld worden ten opzichte van 8 te werken uren.
In dit geval werkt het uiteraard niet.
Het saldo per werknemer per maand heb ik nodig om te weten we te veel of te weinig uren heeft.
Kan ik grondtotalen opnemen in mijn rapport en bv. het saldo berekenen vanuit een andere qry waarin ik het totaal gewerkte dagen * 8uur doe, of is dit te ver gezocht.
 
Ook in een rapport kun je berekeningen opnemen. Die maak je dan in de bijbehorende groepsvoetteksten bijvoorbeeld. Als je groepeert op dag, kun je dus een dagtotaal berekenen, is de volgende (sub)groep op persoon, dan kun je in die voettekst het totaal per persoon uitrekenen. Hoef je dus allemaal niet op deze manier in een query op te nemen.
 
Ik geraak er maar niet uit.
Is het mogelijk eventjes naar het Rapport Werkuren Totaal uit vorige te kijken.
Dit is ongeveer wat ik wens te bekomen.
Alles klopt zolang ik maar 1keer werkuren op 1 dag invul.

Alleen weet ik niet hoe ik alle uren op 1 dag kan optellen zodat het saldo ten opzichte van 8 uur klopt.
Zie Tom Tompson op 11/5
Daarbij zou ik 4:00u+2:45u+1:00u= 7:45 u en een saldo van -25 moeten verkrijgen.

Om zo tot een juist maand totaal te komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan