• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

totaal uren tellen van dezelfde naam

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb alles diverse malen door gelopen, maar krijg nog niet de juiste oplossing, me gevoel zegt me dat we er bijna zijn alleen in VBA de formules nog door trekken tot de laatst gevulde rij
 
draaitabellen zijn erg afhankelijk van de versie excel die je hebt . deze sheet wordt door verschillende gebruikt , heb wat slechte ervaringen met draaitabellen
Die hebben weinig te maken met de verschillende Excelversies.
De draaitabel voor jouw gegevens is uitermate basaal.
Kun je ons het probleem van een draaitabel in jouw bestand illustreren?
 
of zoiets?
 

Bijlagen

  • uren_tellen2.xlsm
    52,9 KB · Weergaven: 15
Of zo, met een tabel en ook een draaitabel
 

Bijlagen

  • uren_tellen2 (hs).xls
    71 KB · Weergaven: 13
twee vragen aan Haije

ik zie een blauwe lijn nu lopen rond de data op Blad1 ik denk dat het bereik van de draaitabel is ?
twee hoe heb je de formule gebracht tot de laatst gevulde rij?

je moet weten dat de data na gebruik geheel geschoond wordt de week er op wordt de data weer naar binnen gehaald maar nooit is bekend hoeveel data het kan zijn kan wel op lopen naar 52.000 regels
 
ehw,

1) ik heb van de data in Blad1 een tabel gemaakt > die wordt aangegeven door de blauwe lijn
2) Die tabel wordt gebruikt als basis voor de draaitabel

Het mooie van tabellen is dat formules automatisch aangevuld worden als er nieuwe regels bijkomen.

Tegenvraag aan jou: hoe gaat dat schonen van de data?
 
je moet weten dat de data na gebruik geheel geschoond wordt de week er op wordt de data weer naar binnen gehaald maar nooit is bekend hoeveel data het kan zijn kan wel op lopen naar 52.000 regels
Als je je zo intensief met Excel bezighoudt is het ook verstandig eens te kijken naar querytables: die verversen en schonen op tegelijkertijd.
Het aardige van een forum is nu juist dat je suggesties aangereikt krijgt waar je zelf nooit opgekomen zou zijn. Wees slim en maak daarvan gebruik, in plaats van een pad te bewandelen dat voortkomt uit onvoldoende kennis van het automatiseringshulpmiddel dat je gebruikt, i.c. Excel.
 
Laatst bewerkt:
ehw,

1) ik heb van de data in Blad1 een tabel gemaakt > die wordt aangegeven door de blauwe lijn
2) Die tabel wordt gebruikt als basis voor de draaitabel

Het mooie van tabellen is dat formules automatisch aangevuld worden als er nieuwe regels bijkomen.

Tegenvraag aan jou: hoe gaat dat schonen van de data?

met deze VBA code
Sheets("geboekte uren").Select
Range("A5: F2000").Select
Selection.ClearContents
 

emields, ik heb je VBA code gebruikt voor de namen met totaal telling .
werkt prima
een vraagje ik wil graag dat de eerst naam op regel5 begint , dus jou code gewijzigd in:
Set nm = Range("m5:m" & [m200].End(xlUp).Row).Find(Cells(i, 3).Value) dus beginnen op M5 , maar het lijkt er op dat dit geen invloed heeft
 
Laatst bewerkt:
zo dan?
 

Bijlagen

  • uren tellen (2).xlsm
    46,2 KB · Weergaven: 18
ja dat kan als er wordt overgewerkt bv, dus max 7 namen die het zelfde zijn aaneen sluitend
 
ewh, het gaat om de totalen per week (denk ik)
als dat zo is, dan is het theoretisch mogelijk dat er misschien wel 14 maal Kop achter elkaar staat.(als de rest ziek is of zo)
moet er in dat geval bij een weekovergang ook een weektotaal komen?
 
Laatst bewerkt:
hier met een heel suf macrootje:er is (nog) niets geoptimaliseerd, maar je bent wel van je formules af :d
het kijkt naar weekovergangen en naamovergangen.
en werkt ook als er meer dan 5 identieke namen achter elkaar staan.
 

Bijlagen

  • uren_tellen2 sp.xls
    108 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
@snb,

Hoge muren.......
 
ewh, het gaat om de totalen per week (denk ik)
als dat zo is, dan is het theoretisch mogelijk dat er misschien wel 14 maal Kop achter elkaar staat.(als de rest ziek is of zo)
moet er in dat geval bij een weekovergang ook een weektotaal komen?

Nee dat 8is niet nodig, maar wel bedankt voor het idee. ik ben helemaal blij met de opzet van emields die zijn we aan het gebruiken .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan