Totaal van veld in in ander veld weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schipperjte

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2006
Hoi,

Is het mogelijk om het totaal van de som van een veld , gemaakt met Totalen onder in .

Weer te geven in een ander veld , de som daarvan ?

bv veld met getallen 1,2,3, enz totaal onder in veld zegt 12
wil dan eigenlijk het eind getal (deze keer 12) wat hij elk keer geeft in een apart veld weer geven.

Bas

=.... waar de 12 staat bv = a12
of geef eens een duidelijk voorbeeld

Hoi,

een voorbeeldje , het getal in totaal zou naar een andere veld moeten.

Boven in als het kan

access.jpg

Wat is dat voor vreemd voorbeeld? Je wilt een totaal dat over alle velden wordt berekend naar één veld toebrengen? In jouw voorbeeld heb je nota bene het getal al in hetzelfde record staan.... Het totaalbedrag dat je ziet staan, is een 'virtueel' totaal dat over alle records wordt berekend; je kunt dat niet overhalen naar één veld. En waarom zou je dat ook willen? Leg eerst eens uit wat eigenlijk de bedoeling is...

@dino: volgens mij haal je een Excel voorbeeldje aan :)

Hoi OctaFish,

Was inderdaad niet echt mogelijk geloof ik .

Nu probeer ik dit .

Een totaal in een Query weer te geven in een veld in Tabel 1

Of is dit niet mogelijk ?

a1.jpg

Volgens mij wil je een soort Lopend totaal hebben, waarbij de waarde van het voorlaatste record de startwaarde is van het laatste record. Klopt dat? En zo ja, ben je er al uit, of zoek je nog een oplossing?

Hoi,

Ik heb nog niets gevonden, heb het eigenlijk al een beetje opgegeven.

Misschien kom ik ergens nog wel iets tegen

Ik snap eerlijk gezegd nog steeds niet wat je precies wilt. In je laatste plaatje heb je een totaalwaarde berekend via een query, en die wil je dan automatisch terug laten komen in een tabelveld? Dat is inderdaad niet mogelijk, maar dat zou je ook helemaal niet nodig hoeven te hebben. Want je invoer zul je toch (mag ik hopen) via formulieren doen, en daar is het redelijk simpel te maken. Tabellen zijn er voor het opslaan van de gegevens; daar moet je niet teveel mee willen rommelen. Een vaste standaardwaarde kan bijvoorbeeld heel zinvol zijn, maar als er bij elk record een nieuw basisgetal moet zijn, heeft dat weinig zin.

Dus: oplossen via een formulier... (en dat is dus vrij simpel :) )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan