• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Totaal van verschillende tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is een flink bestand geworden.
Maar ja, ik was me toch aan het vervelen.
Kijk maar eens of dit de bedoeling was.

Mvg

Piet
 

Bijlagen

  • Wedstrijdanalyse.zip
    89,1 KB · Weergaven: 22
Is een flink bestand geworden.
Maar ja, ik was me toch aan het vervelen.
Kijk maar eens of dit de bedoeling was.

Mvg

Piet
Prachtig Piet:thumb:
Alleen zou ik 1grafiekje bij willen en die heel belangrijk is voor mij nml: 1 grafiek met alle spelers(tot.17) waar de gem. tijd en punten staan vermeld en daarna zal kik je gerust laten;)
Vraagje: Als ik een naam wijzig bvb: naam16 en 17 naar een effectieve naam bvb: Piet Verschelden en Bob Peeters, wijzig dit dan autom. in de grafiek en het totaalblad???
Hopelijk zal je je vandaag ook vervelen:D

Alvast terug bedankt voor het prachtige werk:thumb: ,
Jammy.
 
Komt eraan.
Eerst even werken, nou ja (vergaderen).

De namen van de grafieken wijzigen inderdaad automatisch afhankelijk van de naam in het Totaalblad.

Voor de rest zal ik wat aanpassingen maken.

Mvg

Piet
 
Piet,
nog een vraagje: als ik een naam wijzig van rij bvb. nr1 zet ik op nr2 bij bvb. blad1, dan wijzigt deze niet in het totaalblad, dus zal de grafiek ook niet wijzigen...of ben ik fout?

Mvg,
Jammy.
 
Dat heb je inderdaad fout.
De aanpassing van de grafiek en het totaalblad is niet afhankelijk van de plaats van de naam.

Ik heb intussen ook niet/wel stilgezeten.

Op de wedstrijdbladen heb ik voor de namen een validatie ingevoegd. Op driehoekje klikken en keuze maken.
Ten eerste is het intypen van de namen dan niet meer nodig
Ten tweede zijn typefouten uitgesloten want als dat gebeurt gaat er vanalles mis.

De namen dienen op het totaalblad ingevoerd te worden.

En het gemiddelde-grafiekje is toegevoegd.

Succes verder.

Mvg

Piet
 

Bijlagen

  • Wedstrijdanalyse.zip
    94,6 KB · Weergaven: 19
Piet, je bent een schat :love:
Dit is het:thumb:
Dus vanaf nu geen gezaag meer van spelers ouders dat ze te weinig gespeeld hebben.
Enkel nog een vraagje: Je zegt: "De namen dienen op het totaalblad ingevoerd te worden."
Deze komen toch automatisch op het totaalblad, of niet?
Als ik volgend jaar andere heb, hoe pas ik deze dan aan in het keuzevakje, want nu ook zijn B. Peeters en P.Verschelden fictief?

Mvg,
Jammy.
 
Enkel nog een vraagje: Je zegt: "De namen dienen op het totaalblad ingevoerd te worden."
Deze komen toch automatisch op het totaalblad, of niet?
Als ik volgend jaar andere heb, hoe pas ik deze dan aan in het keuzevakje, want nu ook zijn B. Peeters en P.Verschelden fictief?

Nee, het is precies andersom.
De namen van het totaalblad komen vanzelf in de validatielijsten op de wedstrijdbladen.
Als je dus op het totaalblad een naam wijzigt, dan wordt hij in de validatie(Keuze)-lijsten ook gewijzigd.
In de reeds ingevulde bladen wijzigt de naam niet. Dit zou, als dat nodig is nog moeten gebeuren. Maar dat komt waarschijnlijk niet zo vaak voor.

Dit houdt wel in, dat als een naam halverwege het seizoen gewijzigd wordt, dat dan de resultaten van de oude naam niet meer zichtbaar zijn in de totaallijst en de grafiek.

Probeer het e.e.a. maar eens uit.

Mvg

Piet
 
Nee, het is precies andersom.
De namen van het totaalblad komen vanzelf in de validatielijsten op de wedstrijdbladen.
Als je dus op het totaalblad een naam wijzigt, dan wordt hij in de validatie(Keuze)-lijsten ook gewijzigd.
In de reeds ingevulde bladen wijzigt de naam niet. Dit zou, als dat nodig is nog moeten gebeuren. Maar dat komt waarschijnlijk niet zo vaak voor.

Dit houdt wel in, dat als een naam halverwege het seizoen gewijzigd wordt, dat dan de resultaten van de oude naam niet meer zichtbaar zijn in de totaallijst en de grafiek.

Probeer het e.e.a. maar eens uit.

Mvg

Piet
Heb eens uitgeprobeerd en :thumb: :thumb: :thumb:
Kan niet beter zijn, nu kan ik streng maar fair optreden dankzij Piet!
Ik zal uw naam onderaan vermelden, want ere wie ere toekomt!
Ohja...hoe kan ik de formules zien, zo kan ik nog wat bijleren?
Bedankt en tot helpmij Piet ;)
Jammy.
 
Laatst bewerkt:
Het blad Totaal (en ook de grafieken) is gedeeltelijk beveiligd om te voorkomen,dat de formules per ongeluk verwijderd worden.
Om de formules te bekijken doe dan:
Extra>Beveiliging>Beveiliging blad opheffen.
Daarna niet vergeten om de beveiliging weer aan te zetten.
Je zult in de formules zien, dat verwezen wordt naar een blad, dat niet zichtbaar is.
Om daar te kijken doe:
Opmaak>Blad>Zichtbaar maken>het blad selecteren>OK
Ook hier geldt: Niet vergeten te verbergen.
Op dit blad uitkijken dat er geen formules gewist worden. Want er staan nu nog veel lege cellen met wel een formule erin.
Nog vragen?? Ik hoor het wel.

Succes.

Mvg

Piet
 
Het blad Totaal (en ook de grafieken) is gedeeltelijk beveiligd om te voorkomen,dat de formules per ongeluk verwijderd worden.
Om de formules te bekijken doe dan:
Extra>Beveiliging>Beveiliging blad opheffen.
Daarna niet vergeten om de beveiliging weer aan te zetten.
Je zult in de formules zien, dat verwezen wordt naar een blad, dat niet zichtbaar is.
Om daar te kijken doe:
Opmaak>Blad>Zichtbaar maken>het blad selecteren>OK
Ook hier geldt: Niet vergeten te verbergen.
Op dit blad uitkijken dat er geen formules gewist worden. Want er staan nu nog veel lege cellen met wel een formule erin.
Nog vragen?? Ik hoor het wel.

Succes.

Mvg

Piet
Bedankt voor de snelle hulp.
Groetjes,
Jammy.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan