Bijgaand een bestand met diverse kolommen, o.a. artikelnummer, naam, adres, woonplaats, factuurdatum, factuurnummer, bedrag en soort artikel.
Nu wil ik graag in een nieuw blad de volgende gegevens overnemen:
- alle klanten, vanaf een bepaalde datum (die ik zelf invoer omdat deze wekelijks afwijkt).
- vervolgens moeten de klanten die twee keer met hetzelfde soort artikel vermeld zijn, maar 1 keer vermeld worden en moet het totaalbedrag vermeld worden.
De datum die in deze situatie gebruik is vanaf 10-4-2016
Blad 1 zijn de oorspronkelijke gegevens
Blad 2 is het resultaat wat het zou moeten worden.
Het artikelnummer en het factuurnummer is niet belangrijk. Deze kunnen dus leeggemaakt worden.
Met blad 2 kan ik dan een brief naar klanten sturen om aan te geven welk totaal bedrag ze nog hebben openstaan per soort artikel.
Blad 1 kan soms rond de 1000 rijen hebben
Het liefst zou ik dit middels een macro willen doen.
Bekijk bijlage Facturen.xlsx
Alvast heel hartelijk bedankt
Nu wil ik graag in een nieuw blad de volgende gegevens overnemen:
- alle klanten, vanaf een bepaalde datum (die ik zelf invoer omdat deze wekelijks afwijkt).
- vervolgens moeten de klanten die twee keer met hetzelfde soort artikel vermeld zijn, maar 1 keer vermeld worden en moet het totaalbedrag vermeld worden.
De datum die in deze situatie gebruik is vanaf 10-4-2016
Blad 1 zijn de oorspronkelijke gegevens
Blad 2 is het resultaat wat het zou moeten worden.
Het artikelnummer en het factuurnummer is niet belangrijk. Deze kunnen dus leeggemaakt worden.
Met blad 2 kan ik dan een brief naar klanten sturen om aan te geven welk totaal bedrag ze nog hebben openstaan per soort artikel.
Blad 1 kan soms rond de 1000 rijen hebben
Het liefst zou ik dit middels een macro willen doen.
Bekijk bijlage Facturen.xlsx
Alvast heel hartelijk bedankt