• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Totaaltijd delen door getal

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0450

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2006
Ik dacht even een simpele Excel sheet te maken maar het blijkt moeilijker dan gedacht.

Ik wil een totaaltijd kunnen invullen en op basis van een getal in een andere cel uitrekenen hoeveel dat dan per stuk is.

Wie helpt me op weg?

Bijlagen

je bent vrij summier! waar vul je je totaaltijd in? en per stuk?

Wat probeer je te bereiken met de formule: =E4+(C4*1,00005787037037) ?

Daar zit de crux namelijk...

Ik wil voor elke fout 5 strafseconden optellen.

Dus ik wil ingeven hoeveel goed en hoeveel fout, dan wordt het totaal aantal uitgerekend. Dan wil ik de tijd invullen en de tijd wordt verhoogd met aantal fout x 5 seconden. Uitkomst per som moet uitgerekend worden over de totaaltijd zonder strafseconden anders geeft dat geen reëel beeld.

Ik deed eerst E4 + (C4*5) maar dat werkte niet, dus toen kwam ik erachter dat 5 seconden gewoon een decimaal was dus heb ik dat maar gebruikt om de straftijd erbij te tellen

wat je nu doet is 1 dag en 5 seconde optellen, daarom komt je gemiddelde per product op 28 minuten

verander
Code:
=E4+(C4*1,00005787037037)

in

Code:
=E4+(C4*0,00005787037037)

Vermoedelijk moet je ook de celopmaak aanpassen om fracties van seconden te tonen.
anders wordt de gemiddelde tijd heel vaak 5 seconde..

zet in je celeigenschappen celopmaak iets als "mm:ss.00"

wat je nu doet is 1 dag en 5 seconde optellen, daarom komt je gemiddelde per product op 28 minuten

verander
Code:
=E4+(C4*1,00005787037037)

in

Code:
=E4+(C4*0,00005787037037)

Dat was het inderdaad. Dit viel alleen niet op omdat ik slecht 00:00:00 notering had dus het leek of er gewoon 5 seconden bij kwamen.

Bedankt voor de hulp

Controle leert me wel dat de uitkomst alleen nog niet klopt
au6DK2g.png

50 sommen in 3 minuut 41 is geen 5 seconden per som

Thanks.

Ik had eerst deze "mm:ss.00" geprobeerd uit je vorige post maar daar kreeg ik een foutmelding bij. Het is nu zoals ik het wil hebben dankzij je bijlage. Ik gebruik nu s,00 "sec"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan