Total commander onder vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trustno1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
13 okt 2000
Ik heb total commander onder windows vista geinstalleerd. Maar nu kan ik geen instellingen veranderen omdat hij geen schrijf rechten in het bestand wincmd.ini heeft.
Ik heb deze in de verkenner verandererd en het read only vink weggehaald maar daarna kon ik nog geen instellingen wijzigen. Ik heb vervolgens het mapje van total commander op een andere partitie gezet en toen was dit wel mogelijk. Weet iemand hoe je dit op een andere manier kan oplossen?

gr. trustno1

Even de rechten overnemen, van dat bestand, oftewel eigenaar worden, hij staat in de windows map, waarmee je hetzelfde dient te doen, anders kom je daar weer niet in.

Leuk hè, al die beveiligingen, in Vista.:(

Het maakt het er zeker niet makkelijker op.:(
Maar ik ben toch administrator, dan ben je toch altijd eigenaar of zie ik dat verkeerd.??

Zelf gebruik ik TC 7 Beta 3, en daar heb je het probleem niet.
Je krijgt een extra knop (Als beheerder), als je die gebruikt kun in TC de ini file aanpassen.

En over wat voor knop hebben we het dan? Zit dit ergens in windows vista? Waar vind ik die?

Als je in TC een melding krijgt dat hij wat niet kan of mag, staat onderaan dat schermpje: een knop "Als beheerder", klik daar op, en dan kun je het wel.

Die optie krijg ik niet, kan alleen op Ok drukken.

Gebruik je versie 7 beta 3 ?
Ben je als beheerder ingelogd ?

Heb voor de rest geen gebruikers toegevoegd, dus ik ga er vanuit dat ik als administrator ben ingelogged.

Bij mij wordt hij ook niet opgeroepen, de TCMADMIN.EXE, maar misschien komt dat, dat ik al overal eigenaar van ben, en overal al in kan.

Hoe stel je in dat je overal eigenaar van bent?

Rechtermuis klik op bestand of map, beveiliging, geavanceerd, eigenaar, dan je naam zoeken/opgeven, etc. teruggaan, en aanvinken wat je wilt.

Een hoop klikken, en soms wordt het geweigerd, maar dan werkt het wel, vreemd genoeg.

Heb nu een mapje weer ongedaan gemaakt, en nu krijg ik in TC, wel een popup venstertje voor die rechten, grappig.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan