• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Totale waarde verdelen over maanden o.b.v. start- en einddatum

• Onderwerp starter Onderwerp starter SVDW
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SVDW

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2017
Hi allemaal,

Ik heb momenteel een overzicht van contracten per klant. Wat ik graag zou willen is een overzicht (pivot?) creëren o.b.v. de start- en einddatum met een maandelijkse waarde. De waarde per maand is altijd gelijk, dus 100.000 is 1/36e per maand.

Hoe krijg ik hier een mooi (gecombineerd) overzicht van waarmee ik per maand exact de totale waarde van de dan geldende contracten? Ik heb een voorbeeldsheet incl wenselijke uitkomst toegevoegd.

Als de startdatum bijv. 15/04 is, dan zal dit voor een halve waarde moeten meetellen in de 1e en laatste maand. Dit is eventueel handmatig te doen. Ik ben al super geholpen als bovenstaande mogelijk is.

Bedankt alvast!

Bekijk bijlage Voorbeeldsheet omzet per maand.xlsx

Laatst bewerkt:
Ik denk dat een draaitabel lastig wordt, maar misschien hebben anderen daar nog een suggestie voor.

Ik heb een opzet gemaakt hoe je dit wel met sommen.als zou kunnen uitrekenen. Dit is misschien een idee als draaitabellen niet mogelijk zijn. Ik heb in deze opzet nog geen rekening gehouden met een startdatum halverwege de maand.

Bekijk bijlage Voorbeeldsheet omzet per maand (KL).xlsx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan