• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Totalen die bij het verbergen van kolommen worden aangepast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Masjimo

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2010
In een overzicht van een weekstaat zijn een aantal medewerkers weergegeven die aan verschillende onderwerpen hebben gewerkt.

Ik wil de mogelijkheid hebben om enkele medewerkers te verbergen, waarbij de totalen worden berekend enkel over de personen die getoond worden.

Wie weet hoe ik dit geregeld krijg? Loop wat vast met DBSOM en SOM.ALS....:confused:

Bekijk bijlage Testsheet 2-3.xlsx

't is maar een voorstel maar ik zou het zo oplossen;
ik vul in een cel boven elke werknemer een X voor meetellen en elk ander teken voor 'niet meetellen'

Bijlagen

Altijd leuk om te zien hoe mensen het oplossen!

Slim om het zo te doen, maar helaas is voor het verbergen van de kolommen een macro gemaakt waar ik heel gelukkig van wordt....

Is er een mogelijkheid om het tarief (wat je nu afhankelijk hebt gemaakt van de "x") afhankelijk te maken van de cell waarin het staat; of deze zichtbaar is of niet?
Dan hebben we het geluk van twee werelden!

Ook altijd leuk om een bestand te krijgen waar het essentiële niet bij zit. :)

Echt geweldig dat er zoveel Excel-freaks zijn die je hier helpen!! (voor ik hier kwam dacht ik er ook een beetje verstand van te hebben..... dat ben ik hier wel kwijtgeraakt...:confused:)

Dit is een van de beste fora die ik ken!!!:thumb::thumb:

Allemaal goed en wel maar waar is nu die macro die u zo gelukkig maakt?

Enne, je kan zowel de code direct invoeren als selecteren middels validatie van zowel de codes als de omschrijving!:d

Als je de tariefbepaling zo aanpast is het ook opgelost en kan je je macro blijven gebruiken:
Code:
=VERT.ZOEKEN(E8;Instellingen!$F$5:$J$24;4;ONWAAR)*(VERT.ZOEKEN(E8;Instellingen!$F$5:$J$25;5;0)="p")

Bedankt, ik had bijna dezelfde wijze al doorgevoerd!! Maar dit is eigenlijk nog netter...:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan