• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Totalen kopiëren naar laatste blad en percentages berekenen - dringend!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wietje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 aug 2006
Ik ben bezig met het verwerken van mijn enqueteresultaten in Excel en ik heb (op aanraden van mijn stagebegeleider) het volgende gedaan:

Er zijn 26 vragen. Ik heb iedere vraag op 1 blad gezet op deze manier
Nummer Antwoord A Antwoord B
1
2
3
4
5
5

Totaal

Nu wil ik alle totalen met een formule op het laatste blad plaatsen, netjes onder elkaar. Ook zou ik graag dan de percentages uitrekenen, hoeveel procent heeft antwoord A gekozen en hoeveel procent antwoord B??
De namen van de tabbladen zijn o.a. Vraag 1, Vraag 2, Vraag 3 enz.
Het merendeel van de vragen is multiple choice (op 3 vragen na) en alle totalen staan in rij 21 vanaf kolom B tot E (bij een enkele vraag F).

Ik ben echt een leek wat Excel betreft dus ik hoop dat iemand me kan helpen. Mijn stagebegeleider is helaas op vakantie en ik wil toch echt graag verder. Bedankt en groetjes.

Laatst bewerkt:
Wat zijn de namen van de tabbladen? Wat zijn de bereiken voor de anwoorden? In welke cel staat het totaal van A? Van B? etc...

Wigi

Hoi Wigi,

Ik heb wat meer info toegevoegd aan mijn vraag!

Maak ff een zipje van je file en plaats die ff; wellicht dat we wat kunnen doen hier...

mja... een voorbeeldje zou handig zijn...

Anyway... ik denk dat in ongeveer wel weet wat je wilt. Je zou bijvoorbeeld onder aan elke kolom =AANTALARG() kunnen gebruiken.

Stel dat je 10 personen vraag 1 hebt gesteld, met antwoordmogelijkheid A en B.
Hoe je aanmerkt welk antwoord is gegeven, doet er niet zoveel toe.
Neem aan dat antwoord A in het bereik B2:B12 staat. Maak nu onderaan de kolom met antwoord A, laten we zeggen in B13, de formule =AANTALARG(B2:B12)

Deze formule telt het aantal argumenten in het aangegeven bereik, ongeacht wat er in die cellen in ingevuld, als er maar iets is ingevuld. Voor antwoord B en voor de vragen op de andere bladen kan je datzelfde kunstje doen.

Voorbeeld

Zie bestand. De resultaten zouden op het allerlaatste blad moeten komen te staan. Ik heb daar al wat staan (allemaal maar met de hand berekend) dus dat zou eventueel weg mogen.

Bijlagen

Hello

Zet in cel B4 van blad Totalen:

=AANTAL.ALS(Blad1!$B$2:$B$19;B3)

in cel C4 van blad Totalen druk je Ctrl-R

Zet in cel B5 van blad Totalen:

=B4/($B$4+$C$4)*100

in cel C5 van blad Totalen druk je Ctrl-R

En zo verder gaan.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.