totalen maken van 2 tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdegeest

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2011
Ik heb 2 tabellen, 1 tabel met kadernaam en 1 tabel met de samenstelling van deze kader. Elke kader kan 2 samenstellingen hebben :
bv.kader 1 (tabel 1) - samenstelling (tabel 2 - record 1) = 1 klaar glas
samenstelling (tabel 2 - record 2) = 1 brons glas
Als ik nu bv.een draaitabel maak van deze 2 tabellen die gelinkt zijn met elkaar door middel van kadernaam en ik maak het totaal aantal kaders dan is mijn uitkomst 2 (door de 2 samenstellingen)
Maar het totaal mag maar 1 zijn, want ik heb maar 1 kader.
Hoe krijg ik dit voor mekaar dat hij als totaal maar 1 geeft ?
:confused:

Ik snap niet helemaal wat je aan het doen bent, en dat geldt al helemaal voor je kruistabel.... Wat moet die doen? En wat tel je nu dan? Zo te zien het aantal records in tabel2, want de uitkomst daarvan klopt natuurlijk wel: in jouw voorbeeldje heeft Kader 1 twee records in tabel2, dus is de telling: 2. Normaal gesproken heb je elk kader in tabel1 maar één keer, dus hoe kan de uitkomst van je telling dan iets anders als 1 opleveren? Dat hoef je toch niet te tellen?

Ok, wanneer ik een totaal maakte kreeg ik steeds aantal 2 doordat in tabel 2, 2 records zitten.
Ik zie dan niet hoeveel records er in tabel 1 zitten.
Waarschijnlijk zit ik op een verkeerd spoor.

Denk het ook! Het aantal records in een tabel is simpel op te vragen met één veld met daarin de formule: Aantal Records: Count(*) Die query maak je dan op basis van de tabel waarvan je het aantal wilt weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan