• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Totalen per team per week

Status
Niet open voor verdere reacties.

jolly01

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2009
In het bereik D6:AQ13 wil ik de totalen van de verschillende teams laten verschijnen:
Vestiging
Ateam
Bteam
Cteam
Dteam
Icare1
Icare2
Overig

Nou wil ik die totalen uit het bereik D6:AQ13 met behulp van de uitkomsten in tabblad Uitwerking bereik G7:GK7 halen

Is er een modelijkheid met formules in D6:AQ13 en formules tabblad Uitwerking bereik G7:GK7 de totalen te laten verschijnen?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Misschien ben ik niet duidelijk genoeg.

De gewenste resltaten in D6:AQ13 heb ik verkregen door de totalen ( na het kiezen van het team in cel C3) van D136:AQ136 te plakken in et bereik van het betreffende team.

Deze totalen uit bereik D136:AQ136 veranderen telkens met de keuze van het team.

In het bereik D6:AQ13 wil ik deze totalen vast weergeven. Dus ongeacht welk team is gekozen.

Voeg kolom D toe.

Zet de teams in kolom D.

Zoek, met vertikaal zoeken, het team op uit een (nog aan te maken) lijst.

D7
Code:
=SOMPRODUCT(($D$14:$D$100=$D8)*(E$14:E$100))

Copieren naar beneden en boven.

Somformule in D6 (voor het totaal)

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.

P.s. je hebt nog geen reactie gegeven op de vraag van 15 juni 2012.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je input Oelere!

Ik begrijp nog niet goed wat je bedoeld.

In de bijlage heb ik kolom D toegevoegd in tabblad teams, daarin heb ik de teams gezet:
Code:
D6:D13
Zoek, met vertikaal zoeken, het team op uit een (nog aan te maken) lijst.

Waar moet ik de lijst precies aanmaken?

p.s.:

Nou wil ik die totalen uit het bereik D6:AQ13 met behulp van de uitkomsten in tabblad Uitwerking bereik G7:GK7 halen

Ik bedoelde:
Nou wil ik die totalen uit het bereik D6:AQ13 met behulp van de uitkomsten in tabblad Uitwerking bereik G7:CK9 halen
Heeft het bereik tabblad uitwerking G7:CK9 hierin nog een rol?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
De teams dienen gevonden te worden via een vert.zoeken formule.

Op je blad export zou je dus een kolom kunnen invoegen voor J.

Hierin kun je de verwijzingen maken naar het team.

Vervolgens kun je deze op tabblad team cel D14 met verticaal zoeken ophalen.

Eventueel kun je de tabel (met de namen en teamnummers) een "naam" geven.

Code:
Op je blad export zou je dus een kolom kunnen invoegen voor J.

bedoel zoals ik gedaan heb in de bijlage?

Bijlagen

1) Waarom maak je zo'n groot voorbeeldbestand, dat je dit altijd moet zippen.

Een klein bestand voldoet ook => het gaat om de layout en de opzet.

2) Waar zijn in je nieuwe bestand de "oude namen" van gebleven ? (voorbeeld Aart Staartjes)

3) Ben je bekend met de formule vertikaal zoeken:

a) zo ja, dan pas je deze toe in het tabblad teams.

b) zo nee, dan stel je daar een vraag over

4) Vervolgens heb je zelf de vervolgstappen ook uitgevoerd?
en zo ja, wat is hiervan je bevinding. (waar loop je vast).

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.

1) Waarom maak je zo'n groot voorbeeldbestand, dat je dit altijd moet zippen.

Als ik de sheet kleiner maak gaat de opzet verloren.

Waar zijn in je nieuwe bestand de "oude namen" van gebleven ? (voorbeeld Aart Staartjes)

Kies in tabblad Teams in C3 voor "Vestiging" (In C5 kunnen de weken gekozen worden, oorspronkelijk tabblad Uitwerking heeft 1495 regels voor data alle weken 2012)

Ik kom op je overige punten terug. Probeer de stappen te begrijpen, maar ben helaas niet zo snel in het vatten van het principe van jouw oplossing.

Laatst bewerkt:
Begin dan eens met vraag 3a,

ben je bekend met vert.zoeken?

ben je bekend met vert.zoeken?

Daar ben ik een beetje mee bekend.
Ik probeer uit tabblad Export I:J de teamnummers op te halen met:
Code:
=VERT.ZOEKEN(C$3|Export!$I$3:$J$85|$C14|0)
in Teams D14
Dat lukt niet goed.
Onderstaande formule in D15 lukt het me wel:

Code:
=INDEX(Export!$T$2:$Z$2||KLEINSTE(ALS(Export!$T$3:$Z$124=C15|KOLOM(Export!$T:$Z)-19)|1))

Bijlagen

d14 (aart staartjes) =
Code:
 =VERT.ZOEKEN(Teams!$C14;Export!$I$3:$J$100;2;0)

en doortrekken naar beneden.

Laatst bewerkt:
Heb jouw laatste formule ingevoegd en doorgetrokken, dit werkt.

Vervolgens jouw overige stappen toegepast in kolom E van cel E7 en dat werkt zolang er in cel C3 "Vestiging"is gekozen. Als ik in cel C3 bijvoorbeeld Dteam kies dan werkt het niet meer.

Ik zou dus willen dat ongeacht het gekozen team in C3 en rekening houdend met de gekozen week in C5 er in het bereik E6:AR13 de gewenste totalen terechtkomen. Volgens mij kan dat alleen uit tabblad Uitwerking gehaald worden. Als ik daar ook de weektotalen verzamel.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
In tabblad Uitwerking heb ik in de regels 181 t/m 200 de weektotalen toegevoegd, mogelijk in combinatie met de regels 7, 8 en 9 is dit een oplossing voor het gewenste bereik in Teams D6:AQ13.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
I snap je punt en heb daar niet meteen een oplossing voor.

Je wilt de totalen verzamelen (volgens mij).

Waarom zou je willen filteren op c3; wat is hiervan de reden?

In de kolommen W:AB van tabblad uitwerking probeer ik de totalen per team te verkrijgen. Zodat ik deze kolommen kan gebruiken voor het berekenen van de weektotalen in bereik D6:AQ13 tabblad Teams.

Dit lukt voor CALLS in cel W38 maar als ik een poging doe om met SOM.PRODUCT een gewogen gemiddelde van AHT en CALLS voor Bteam te berekenen in cel W39 gaat het fout met:

Code:
=SOMPRODUCT(($G$8:$S$8="Bteam")*1|VERSCHUIVING($G39:$S39|0|1)|$G39:$S39) /W38

De gewenste uitkomst staat in cel AD39 =331

Hoe krijg ik nou het gewogen gemiddelde van AHT en CALLS voor Bteam in W39 met SOM.PRODUCT en VERSCHUIVING dat rekening houdt met het teamnummer?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Waarom zou je willen filteren op c3; wat is hiervan de reden?

De opzet is dat ik met C3 telkens de resultaten van de teams kan kiezen op weekniveau in C5. De teams concurreren met elkaar en zijn zodoende handig in vergelijkingen vwb prestaties.

Maar daar heb je de filter toch niet voor nodig.

Die gegevens staan toch in rij 6 t/m rij 13.

1) Dus waarom zou je willen filteren op c3?

2) Is het, uiteindelijk, de bedoeling dat hier alle gegevens van het hele jaar in komen te staan?

Deze vraag lijkt me een vervolg van deze vraag.

=> deze vraag is niet afgesloten.

#11 van bovenstaande vraag
Code:
En daarna ga je de gegevens optellen / bewerken / printen?

Dus wat ga je met de gegevens doen?

In (onder andere) #17 vraag ik wat het uiteindelijke doel is.
Code:
Je geeft wel duidelijk aan wat je wilt doen, maar niet wat je wilt bereiken.

Als je de data (op deze manier) wilt gebruiken voor het berekenen van gemiddelden of sommeringen, lijkt me een andere opzet van je data gewenst.

In die vraag geef ik ook aan dat je voor het berekenen van, onder andere, een gemiddelde met een andere opzet, mogelijk, beter bent geholpen.

Tevens lees ik in je vragen dat het bestand groot gaat worden (is geworden).

Mogelijk wordt het met veel van deze somproductformules (over een lang bereik) ook langzaam met het herberekenen.

Laatst bewerkt:
Die gegevens staan toch in rij 6 t/m rij 13.

Die heb ik daar ingeplakt om een voorbeeld te geven van het gewenste resultaat van de betreffende week. Ik wil dat de totalen in D6:AQ13 meeveranderen al naar gelang de gekozen week in C5

2) Is het, uiteindelijk, de bedoeling dat hier alle gegevens van het hele jaar in komen te staan?

De originele sheet bevat de data van 2012 maar voor D6:AQ13 is het alleen wenselijk als de in cel C5 gekozen weekcijfers er staan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan