Totalen Query & %

Status
Niet open voor verdere reacties.

noukietje

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2006
Berichten
106
G'avond,

Ik wil de totalen tellen van één bepaald artikel om vervolgens het % te berekenen van dit artikel t.o.v alle artikels. Ik was begonnen met een parameter in te stellen zodat ik dit bepaald artikel opgeef en vervolgens count, waarschijnlijk een foute redenering want het werkt totaal niet.

Wie weet raad?

Grtjs,
Julie
 
Op zich is de redenatie niet fout, maar de uitvoering... Wat heb je tot nu toe bedacht? Kun je de SQL code posten?
 
Bekijk bijlage Recruitering.rar
Code:
SELECT Kandidaten.voornaam, Kandidaten.naam, Count([Einde tewerkstelling].[reden einde]) AS [CountOfreden einde], [Einde tewerkstelling].[Datum einde]
FROM Kandidaten, [Einde tewerkstelling]
GROUP BY Kandidaten.voornaam, Kandidaten.naam, [Einde tewerkstelling].[Datum einde]
HAVING (((Count([Einde tewerkstelling].[reden einde]))=[reden einde?]) AND (([Einde tewerkstelling].[Datum einde])>[begindatum] And ([Einde tewerkstelling].[Datum einde])<[einddatum]));


Julie
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je query filtert op de verkeerde datum. Dus die selectie zou eerder dit moeten zijn:

Code:
SELECT Kandidaten.voornaam, Kandidaten.naam, Count([Einde tewerkstelling].[reden einde]) AS [Aantal einde]
FROM Kandidaten, [Einde tewerkstelling]
WHERE (((Kandidaten.beschikbaarheid) Between [begindatum] And IIf([einddatum] Is Null,Date(),[einddatum])))
GROUP BY Kandidaten.voornaam, Kandidaten.naam;

Wat je wilt tellen met het veld [Aantal Einde] is mij overigens nog niet duidelijk. Zoals je hem nu maakt, komt daar altijd 0 uit.
 
Ik heb dit opgelost door de Query aanwezigheid_crosstab te maken. Hierdoor heb ik een perfect overzicht per maand van de aantallen per soort enkel de % per maand ontbreek ik hier nog in.
 
Als je aan je Kruistabel een Totaal veld toevoegt kun je op basis van de Kruistabel query een nieuwe query maken. Hier neem je alle velden in op uit de kruistabel, dus alle maanden komen dan apart in een kolom te staan. Vervolgens maak je voor elke maand een aparte berekening: Per_Jan:[Jan/[Totaal]; Per_Feb:[Feb/[Totaal] ... Per_Dec:[Dec/[Totaal] Deze velden geef je een Percentage notatie.
 
Weeral bedankt Michel, enkel mijn andere topic lijkt een hopeloze vraag. Ik heb me vandaag elders ook nog bevraagd voor deze en ik getracht me duidelijk uit te drukken zoals je me hebt meegegeven.
In het algemeen wens ik je te bedanken, want mijn kennis zat ver (en het meeste nog steeds) voor al jouw antwoorden hierdoor is mijn programma bijna af. :thumb:

Grtjs,
Julie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan