• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

totalen verwijderen uit draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gurtie

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2007
Berichten
81
Hallo allemaal,

ik heb een draaitabel gemaakt, maar die bevat teveel informatie.
Er zijn meerdere rijen die de totalen weergeven, maar die moeten er allemaal uit,
zodat uiteindelijk maar 1 regel overblijft.
Via table-options en het uitvinken van grand totals dacht ik er te zijn, maar als ik deze
uitvink gebeurt er niks!
Aangehecht een printscreen.
Iemand enig idee? Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • draaitabel.jpg
    draaitabel.jpg
    43,9 KB · Weergaven: 169
Excuus, ik ging er vanuit dat deze vraag zonder voorbeeld te beantwoorden zou zijn :D
 

Bijlagen

  • voorbeelddraaitabel.rar
    2,1 KB · Weergaven: 68
Zie bijgaand bestand. Is dit wat je bedoeld. Kijk eens bij de veldinstellingen en de opties die je daar kunt instellen.

Groeten,
M.
 

Bijlagen

  • voorbeelddraaitabel.rar
    2,3 KB · Weergaven: 203
Ja thnx, ik heb m door. Altijd even wennen als je ergens voor t eerst mee bezig bent :D
Thnx Wigi en H en N!
 
Ben er toch nog niet uit en het leek zo makkelijk!

Bijgevoegd het voorbeeld, met op
sheet 1 de data
sheet 2 de oplossing van HierenNu, zoals ik m zelf wil kunnen maken
sheet 3 een mislukte voorbeeld
sheet 4 mislukt voorbeeld 2

Wat is het probleem? De maandag (Ma) dinsdag (di) etc bevatten dus waarden. HierenNu heeft in de goede oplossing de kopjes (Ma en Di) weten te krijgen in het Column Field en de waardes die daarbij horen in het Data Field. Kan iemand me dit uitleggen? :confused:
 

Bijlagen

  • voorbeelddraaitabelvb.rar
    2,8 KB · Weergaven: 37
Dat had ik gedaan, maar daar vind ik niet de oplossing voor mijn vraag.
Ik neem aan dat jullie de instellingen bedoelen zoals te zien in aangehechte Jpeg...

edit: en als ik dezelfde tabel laat aanmaken in excel 97 krijg ik wel in 1x precies wat ik wil, maar dat is voor mij geen goede oplossing
 

Bijlagen

  • veldinstellingen.jpg
    veldinstellingen.jpg
    71,1 KB · Weergaven: 184
Laatst bewerkt:
zoiets?
Richard
 

Bijlagen

  • voorbeelddraaitabelvb.zip
    2,9 KB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt:
Thnx voor je meedenken Richard, maar dat is niet wat ik bedoel.

HierenNu had al eerder de oplossing gegeven die ik zocht. Deze oplossing is te zien op bijgevoegde Jpg en in bijgevoegd excelbestand.

Mijn vraag die nog rest is: hoe heeft hij dit gedaan.
De maandag (Ma) dinsdag (di) etc bevatten dus waarden. HierenNu heeft in de goede oplossing de kopjes (Ma en Di) weten te krijgen in het Column Field en de waardes die daarbij horen in het Data Field.
Hij heeft van de datasource "maandag" het kopje in het ColumnField geplaatst en de waardes die daarbij horen in het datafield. De datasource "maandag" is dus opgesplits hierin. Ik wil weten hoe hij dit gedaan heeft, aangezien ik nog meer van zulke tabellen moet maken en ik kan nergens de oplossing vinden. Ook met de hint dat ik in de veldinstellingen moet kijken, kom ik niet tot de oplossing.

Ik hoop dat de vraag zo duidelijk is. Excuus voor het misverstand.
 

Bijlagen

  • draaitabelvb.jpg
    draaitabelvb.jpg
    31,7 KB · Weergaven: 90
  • voorbeelddraaitabelvb.rar
    2,8 KB · Weergaven: 31
Klik met rechts op Maandag van je draaitabel.
In Pivot Table Field - Name waar nu reeds Maandag staat, stond oorspronkelijk Ma.
Deze naam kan eenvoudig aangepast worden om in het even wat !
 
Laatst bewerkt:
Ga op een leeg veld in een blad staan en start de draaitabel wizard.
Selecteer de data voor de draaitabel.
Klik op indeling en plaats het artikelnr. in Rij en Ma, Di, Wo in Gegevens.
Dubbelklik op Ma en stel de veldinstellingen in op Som en verander de naam in Maandag.
Doe hetzelfde voor Di en Wo.
Klik op voltooien.
Je krijgt de volgende tabelindeling:

Artikelnr Gegevens Totaal
1234 Maandag 3
Dinsdag 4
Woensdag 2
4321 Maandag 2
Dinsdag 3
Woensdag 2
Eindtotaal Maandag 5
Eindtotaal Dinsdag 7
Eindtotaal Woensdag 4

Klik vervolgens met de linkermuisknop op het Gegevens-veld en sleep dit naar rechts tot boven het veld Totaal.
Loslaten en klaar.

Groeten,

M.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan