Touch Laptop gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

jyppino

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2009
Hallo,

Ik ben opzoek naar een touchscreen laptop. Ik heb een beetje op google rondgezocht en kwam uit op deze: Dell Inspiron Duo
Nu is mijn vraag: heeft iemand enige ervaring met deze laptop? Of is er een andere goede touchscreen laptop?

Ik wil de laptop onder andere gebruiken voor:
- studie (huiswerk kan je het noemen)
- Youtube
- paar spellen
- adobe photoshop/dreamweaver

Alvast bedankt,
Jyppino

Op tweakers.net staan reviews.

Naar mijn mening is dat ding van dell,

Touch gedeelte is leuk maar er zit een soort van lagg in.
De laptop heeft een atom processor ook niet snelste van snelste.

Dus na mijn mening half half.

aan wat voor spellen dacht je?
het is namelijk niet een aanrader op het gebied van snelheid en game prestaties...
het is eigenlijk gewoon een netbook met een touchscreen scherm en daarbij geld:
je kan internetten, tekstbewerking en multimedia dingen doen maar meer niet eigenlijk.

Met mijn computer doe ik momenteel het volgende:
luister muziek, maak een werkstuk, heb 2 of meer internet pagina's open, email open en soms ook nog msn.
Dit doe ik allemaal tegelijk. Kan dit?

Ik speel eigenlijk niet echt veel. Dus met spellen bedoel ik meer miniclip.com of zoiets.

dat zal dan nog wel lukken denk ik,
het zal niet superrrr snel gaan maar toch...

Zijn er nog andere laptops die je aanraad? (niet touchscreen)

@jyppino,

Je bent behoorlijk 'dubbel' bezig, zowel voor jezelf (dat moet je zelf weten) áls voor 'ons' op Helpmij.
En dat laatste moet je niet doen: anderen nemen de moeite zich te verdiepen in vragen van mensen en dan moet je dat wel serieus nemen.

Eerst zeg je dat je een laptop wilt gaan gebruiken voor onder andere wat zwaardere processen als:
- spellen
- photoshop/dreamweaver

Om vervolgens later weer te beweren dat dat niet zo is.
Kom op: eerst even goed nadenken en dán je vraag stellen.

Ik denk dat je zit te vissen naar 'je gelijk': je wilt gewoon wél gamen, photoshoppen en met dreamweaver aan de gang en wilt daar een 'passend' antwoord op als het gaat om touchscreen laptops.
Het antwoord is dus simpel: er bestaan geen 'goedkope' laptops in dit segment.
De door jouw gevonden netbook van Dell kan al helemaal niet wat je wilt.
Een lachertje: photoshoppen op een netbookscherm van 10.1 inch ..... zoals de Dell die je zelf voorstelt ..... niet nagedacht dus!!

Zelfs voor de prijs van zo'n 500 euri krijg je nog niet een 'gewone' laptop (dus zonder touchscreen) die zal gaan doen wat jij wilt. Dat wordt dus een teleurstelling.
Kortom: doorsparen voor een laptop (en dus niet een netbook) in het 'hogere' segment; of een pc kopen.

Deze 12 inch van HP met een adviesprijs van zo'n 1200 euri valt zelfs niet binnen je budget.

Laatst bewerkt:
Ok, bedankt, ben er nu wel zelf van bewust dat ik erg onduidelijk ben geweest.
Dit zijn de programmas die ik graag tegelijk zal willen runnen:
- Internet
- Word 2007
- Itunes
- msn en/of email programma

Dat is z'n beetje alles. Ik heb zelf ook een snelle, goede computer waar ik photoshop/dreamweaver tegelijk kan runnen dus dat is geen probleem. De reden waarom ik een laptop wil kopen is om in de woonkamen (beneden) te kunnen zitten in plaats van in m'n eentje boven. Dus nogmaals, is de dell inspiron duo hier geschikt voor?

Jyppino

Hoi,

Het kantel-touch-schermpje kan je alleen gebruiken voor iTunes en internet.
Voor tekstverwerken en mailen/chatten is dat zeer onhandig.
Het is de vraag of je het daarvoor zou moeten doen.

Ik heb zelf ook een pc en een laptop (geen netbook dus) en werk het meest met de laptop.
Moet ik veel doen (Word/Excel/MsProject) dan sluit ik monitor en een dektopset op de laptop aan en gebruik hem dus als pc ....

De afweging om daarnaast een touchpad (iPad of een 'nog uit te komen' equivalent) doe ik, maar wacht af. Dit jaar komt er veel op de markt. Maar ik zal hem dan gebruiken voor onderweg (en lekker lui in bed) om te surfen, kranten/tijdschriften te lezen, gemiste uitzendingen de kijken en te mailen ... maar niet om er 'aan te werken'.
Overweeg een volwaardige laptop in jou situatie, daar heb je denk ik op dit moment het meest aan.
De waarde van een touchscreen is beperkter dan je denkt ..... en op dit moment érg prijzig.

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf ook een ipad een weet hiervan dat ik er niet op kan werken. Daarom dacht ik dus ook aan de dell inspiron duo: die kan je omflippen zodat je er 'normaal' op kan werken:
dell-inspiron-duo-tablet-groot.jpg

Het is een soort laptop/tablet. Maar dat beantwoord mijn vraag nog niet: Kan ik er 'mijn' dingen op doen zonder dat het al te veel stottert?
Ook wil ik hierbij zeggen dat ik 'groote' projecten gewoon op mijn pc zal doen.

Laatst bewerkt:
deze?

- Internet
- Word 2007
- Itunes
- msn en/of email programma

jawel hoor...

Kijk, dat is nou het antwoord dat ik zocht. Bedankt! Zal overwegen hem te kopen en ik zal ook wel zeggen of het me bevalt als ik hem heb gekocht.

ok laat maar weten,
het is eigenlijk gewoon een netbook en daar kunnen deze dingen op gedaan worden

hij ziet er trouwens wel leuk uit maar kwa onderdelen zullen ze bij een ''normale'' laptop van 600 euro veel beter en sneller zijn (processor, videokaart...)

het blijft wel jouw keuze dus als je liever dit hebt,
veel plezier ermee :D

Kijk, dat is nou het antwoord dat ik zocht. Bedankt! Zal overwegen hem te kopen en ik zal ook wel zeggen of het me bevalt als ik hem heb gekocht.

.... ja, precies wat ik in mijn eerste reactie al schreef: je wilt gewoon je gelijk.
En de praktijk wijst uit dat je tegen mensen dan allerlei redelijke argumenten kan noemen, maar dat helpt helemaal niks...

Je zegt: "of het me bevalt als ik hem heb gekocht".
Meestal stellen mensen hier vragen zoals die van jou om teleurstellingen te voorkomen.
Maar zoek zelf nog eens goed ... het is een apparaat met een groot risico op problemen!
Daar horen we dan ook over t.z.t. ... ???

Ok, ik heb zo wel genoeg gehoord.
Ik wacht wel totat er een beter soortgelijk laptop uitkomt, of koop gewoon een normale laptop.
Nu heb ik één vraag waar ik al een beetje mee zit: wat is het verschil tussen een laptop, notebook en een netbook? Gewoon uit nieuwschierigheid.

Ok, ik heb zo wel genoeg gehoord.
Ik wacht wel totat er een beter soortgelijk laptop uitkomt, of koop gewoon een normale laptop.
Nu heb ik één vraag waar ik al een beetje mee zit: wat is het verschil tussen een laptop, notebook en een netbook? Gewoon uit nieuwschierigheid.

Hoi, da's inderdaad een goeie.
Tussen laptop en notebook zit eigenlijk geen verschil.
Een netbook is een kleine laptop, zoals die jij op het oog hebt.
Meestal met een scherm van ongeveer 10 tot 12 inch, géén cd/dvd-drive (!!), vaak een beperkt geheugen en een 'basic'-versie van een besturingssyteem. Ook de grafische kwaliteit is vaak magertjes.
Ze worden ook wel geleverd met een linux-achtig besturingssysteem i.p.v. Windows.
Ik denk dat netbooks hun langste tijd hebben gehad, ten gunste van touchpads (iPad e.a.). De verwachting is dat er dit jaar behoorlijk wat merken met zo'n ding op de markt komen. Uiteindelijk denk ik dat met name laptops nog een lange tijd zullen meegaan.
15.6 tot 17 inch of meer doen ze dienst als verplaatsbare desktopvervanger .... zo gebruik ik hem ook.
Als ik langere tijd wil/moet werken sluit ik er een groot beeldscherm, toetsenbord en muis op aan en gebruik hem dan dus als pc. Iets wat met een netbook dikwijls niet of nauwelijks mogelijk is vanwege de beperkte grafische eigenschappen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan