Touch panel PC zwart scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike16

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2001
Berichten
1.530
Hallo allen,ik heb hier een Touch panel pc staan waarvan het scherm zwart blijft.

Het groene ledje brand bij het aanzetten ennje hoort dat de harde schijf aan gaat maar verder gebeurt er niks.

Er kan een extern scherm aangehangen worden dus dat geprobeerd maar die start ook niet op dus betwijfel of het gewone scherm(Touch) wel defect is. Iemand misschien een idee wat ik kan proberen. Verder geen bliepjes of geluidjes
Volgens mij is het een afl-15a n270

Alvast dank
 
Hallo

Gezien de ouderdom van dit toestel en de symptomen ...

Condensatoren op m.b. , alsook voeding (laten) controleren.

Scoop of multimeter om rimpel op de voedingsspanningen te controleren , e.s.r. meter zijn hierbij nuttige hulpjes..

Peter
 
ééns met een lamp op schijnen en kijken of je kleur ziet bij led zal je nooit iets zien maar bij sommige kan het zijn dat het achterlicht defect is (tl aan de zijkant) maar.
Is er een aansluiten voor een scherm kan je proberen er een scherm aan te hangen.
 
Condensatoren staan niet bol of dergelijke voeding is ook goed.

Extern scherm heb ik erop geprobeerd maar gaat ook niet aan helaas.

Ik heb de BIOS ook reset gegeven, geheugen gewisseld, alles afgekoppeld maar er komt geen leven in het beeld
 
Hallo

"Condensatoren staan niet bol of dergelijke voeding is ook goed."

Condensatoren hoeven niet bol te staan indien defekt ...

Daarom had ik dit symptoom er expliciet niet bij vermeld ... maar wel -> "Scoop of multimeter om rimpel op de voedingsspanningen te controleren , e.s.r. meter zijn hierbij nuttige hulpjes.."

Een bol staande condensator is een heel extreem voorbeeld van een defekt exemplaar ... meestal is er visueel niets te zien ...

Peter
 
Bedankt Peter Scoop beschik ik helaas niet over :( maar wel bedankt voor de info zover mvg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan