touch screen beschermen

• Onderwerp starter Onderwerp starter cdw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cdw

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2004
Hallo,

Ik heb mij een sony camcorder HDR-CX155 gekocht.
Wist niet dat de bediening met een touch screen was:o.
Zeer vervelend. Je moet voor iedere instelling het videoschermpje aanraken.
Vlug veel vuile vingerafdrukken op het schermpje:evil:.
Wordt er door belemmerd tijdens het filmen (vuil scherm en geen mooi zicht meer)
Zou er degelijke beschermfolie bestaan om erover te kleven of plaatsen?
Graag de ervaring van andere gebruikers wat zij er mee doen.

Bedankt
Chris

Laatst bewerkt:
Een handigheidje, koop een plastiek bescherm plaatje voor bijvoorbeeld de Nintendo DS, het liefst de XL versie, deze maak je op maat en tada....
Makkelijk schoon te maken en geen vette vingers meer rechtstreeks op je display.

grtjs jjw

Afhankelijk van hoe snel je de screenprotector wilt hebben is het wellicht een optie om ze via bijvoorbeeld Dealextreme te bestellen. Over het algemeen zijn de screenprotectors aardig aan de prijs in de winkels hier in NL.
De levertijd vanuit China is normaal gesproken +- 3 weken.

Nou dat valt wel mee hoor die prijs, ik betaalde een €15 euro voor een screenprotector in de maat 10x15 cm. Ik gok dat de lcd niet veel groter zal zijn, daarbij zitten er vaak meerdere in een verpakking dus je zou er 2 naast mekaar kunnen zetten op het lcd vlak.

grtjs jjw

Als je dat vindt meevallen, t.o.v. wat ik besteld heb:
3.2 inch voor een DSLR: $0.90
DSlite: $1.36
Nokia E71: $1.15
2 screenprotectors op maat + silliconen beschermhoes Samsung GSM: +- €5 (vanuit Engeland, vandaar iets duurder)

Alle bedragen zijn inclusief verzending.
Het verschil vind ik toch erg groot,

Graag de site

Kan je mij de link bezorgen waar je er zo goedkoop aangeraakt.
Bedankt
CDW

Nou wist niet dat je kwaad werd haha. Das inderdaad een groot verschil, daar kun je de levertijd wel even voor uitzingen. Maar goed, het ging om een oplossing voor het touchscreen.

grtjs jjw

:evil: pissed as hell :D

Inderdaad de levertijd is een stuk langer, maar zelf vind ik het prijsverschil te groot.
Kwaliteit valt over het algemeen niet tegen, kwestie van vooraf de reviews een beetje doorlezen en anders de proef op de som nemen.
Als je kunt wachten kan je het prima 'daar' halen, heb je het nu nodig dan moet je je portefeuille trekken en het plaatselijk halen.

:confused: hmm ik zal in de hoek gaan staan met een ezel muts.

grtjs jjw

Hoe zit dat voor een touchscreen scherm van een camcorder?

Ben opzoek gegaan naar een bescherming voor mijn touchscreen van de camcorder.
Voor Ipod zijn ze te vinden, maar nergens staat er specifiek bij welke er beschikbaar zijn voor een camcorder.
Daarom heb ik nog enkele vragen:
Hoe breng je de bescherming aan?
Kleeft dat niet op het originele scherm?
Is dat gemakkelijk te vervangen of verwijderen?
Kan het originele scherm aangetast worden (lijm of iets dergelijks?...)
Formaat? past dat op zo'n schermpje?
Heeft iemand daar specifiek ervaring mee?
Bedankt voor jullie antwoorden.
Groeten
Chris

Of het nu om een camcorder, nintendo DS of ipod gaat het zou niet veel uit moeten maken. Echter omdat het om een touchscreen gaat, zou ik gaan voor een DS(i) pakketje. Daar zitten 2 screenprotectors in waarvan 1 bedoeld is voor het touchscreen van de DS(i). Die zou ik dan op maat knippen en op de camcorder plakken.

Even opgezocht: de sony heeft een schermpje van 2.7" = 6,9 cm
Mijn DSlite heeft een touchscreen van +- 7,8cm
Dus als je onderstaand product pakt zou je met een beetje knipwerk het juiste formaat kunnen maken.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4086

Een gewone folie van 2.7" zou ook kunnen maar die zijn meestal ietsje dikker wat het bedienen van het touchscreen moeilijker maakt, dus ik zou het op bovenstaand pakketje houden.

Hoe breng je de bescherming aan?
1. veeg met een microvezeldoekje stof en andere vuiligheid van het scherm
2. trek de eerste beschermlaag van de screenprotector
3. zo goed mogelijk de screenprotector op het scherm plakken (met zo min mogelijk luchtbellen)
4. bovenste beschermlaag verwijderen
5. luchtbelletjes onder de protector drukken/vegen met bijvoorbeeld een bankpasje/steel van een plastic eierlepeltje.

Kleeft dat niet op het originele scherm?
Is dat gemakkelijk te vervangen of verwijderen?

Ja het kleeft op het originele scherm, maar niet d.m.v. lijm. Het is een andere adhesie.
Het verwijderen heeft bij mij nog nooit problemen opgeleverd qua residu.

Kan het originele scherm aangetast worden (lijm of iets dergelijks?...)
Kans is klein, ik heb er nog geen last van gehad. Gebruik de aangeraden screenprotector al enkele jaren op mijn DSlite, en is dus ook al een aantal keer vervangen.

Formaat? past dat op zo'n schermpje?
Op maat knippen zoals vermeld

Heeft iemand daar specifiek ervaring mee?
Lijkt mij duidelijk toch :thumb:

EDIT:

Foto's:
Pakketje:
http://i52.tinypic.com/jsk5cn.jpg

Close-up:
http://i56.tinypic.com/20p3hbr.jpg
Je dient dan de onderste (kleinste) op maat te knippen die is voor het touchscreen.

Laatst bewerkt:
Bedankt met een zeer duidelijke uitleg

Beste Maniac2003,

Bedankt voor de zeer duidelijke uitleg.
Waarschijnlijk zal dit het beeld op het LCD schermpje tijdens het filmen niet afzwakken?

:thumb: Bedankt :thumb:
Vele groeten
Chris

Graag gedaan,

Het beeld wordt niet merkbaar minder helder, op mijn fotocamera & DSlite is het zelfs wel fijn omdat het iets de schittering van de zon/licht afzwakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan