Touchpad en muis werken niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

SecretStyle

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2011
Hi,

Een kennis van mij heeft een probleem. Gister bij het internetbankieren kreeg ze ineens een melding van AVG dat er een bedreiging gedetecteerd was en dat de computer opnieuw moest worden opgestart. Nadat ze dit gedaan had, werkte het toetsenbord niet meer. Ik heb toen voor haar via internet een driver geïnstalleerd (volgens mij had ik deze: http://www.driverscape.com/download/synaptics-ps-2-port-pointing-device). Het toetsenbord werkt nu naar behoren, maar nu is er het volgende probleem: zowel de muis als het touchpad doen het niet meer. Als ik in de lijst bij apparaatbeheer kijk, dan zie ik dat er 2 apparaten staan: HID-muis en PS/2-compatibele muis.. HID-muis werkt correct staat er, maar er staat wel een waarschuwing bij de PS/2-compatibele muis. Wanneer ik hier op eigenschappen klik zie ik de volgende melding:

Dit apparaat start niet. (Code 10)
Het apparaat heeft niet de juiste status voor het uitvoeren van deze aanvraag.

Ik heb al een aantal keer op stuurprogramma bijwerken geklikt, maar dan geeft die aan dat er geen nieuwere versie is. Ook heb ik de driver van Samsung en Synaptics gedownload en geïnstalleerd, maar ook dit gaf geen resultaat. Het rare is dus dat zowel de USB-muis als het touchpad niet werken.

Wat te doen?

Overigens zie ik ook een 'Onbekend apparaat' staan onder 'Andere apparaten' met een driehoekje en de melding

De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)
Er zijn geen compatibele stuurprogramma's voor dit apparaat.
Klik op Stuurprogramma bijwerken om een stuurprogramma voor dit apparaat te zoeken.

Kan dit er nog iets mee te maken hebben?

Het gaat overigens om een Samsung RV720 met Windows 10.

Alvast bedankt!

Verwijder in apparaatbeheer de touchpad muis ook de ps/2 muis en de USB drivers. Laat de laptop opnieuw starten.
Als het goed gaat zal Windows tijdens het opnieuw opstarten de juiste drivers opnieuw installeren. Succes

Hoi Smakie77, bedankt voor je reactie. Dit heb ik al eens geprobeerd, maar leverde niks op. Stuurprogramma's werden gewoon niet geïnstalleerd. Ik ga nu proberen de laptop opnieuw te installeren met behoud van bestanden, hopelijk werkt dat.

Hoi,
Grote kans dat AVG het stuurprogramma heeft verwijderd om phishingsoftware e/o installatie van backdoorsoftware te voorkomen.
Scan die pc eens goed door met Mbam b.v. (zie de link in m'n handtekening) en met verschillende Antivirussoftware.

Ook al een systeemherstel geprobeerd naar een datum vóór dat internet-bankieren euvel..?
Was wellicht de simpelste oplossing geweest.
Dat zou het in principe opgelost moeten hebben ware het niet dat je al druk aan het rommelen bent geweest ondertussen...

Excuses voor de late reactie. Er kon geen systeemherstel gedaan worden omdat er geen herstelpunten aanwezig waren. De laptop was ook al met verschillende antivirussoftware gescand, maar ook daar kwam niks uit. Ik heb de laptop opnieuw geïnstalleerd met behoud van bestanden en dat heeft het probleem gelukkig opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan