Touchpad valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

melissie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2015
Hallo allemaal,

Ik heb een gek probleem met de touchpad van mijn laptop (ASUS r700VM). Mijn touchpad werkt regelmatig niet meer, als hij niet werkt zijn ook de drivers ineens van de computer weg? Daarmee bedoel ik dat ik ze niet meer in apparaatbeheer kan vinden. Na een aantal keer opnieuw op te starten werkt hij soms weer, en dan staan de drivers ook weer in apparaatbeheer.
Ik heb de drivers opnieuw geïnstalleerd maar dit mocht helaas niet baten. Ik heb geen idee wat ik nog meer kan proberen om hem aan de praat te krijgen, waarschijnlijk windows opnieuw installeren maar liever niet, ik heb een aantal programma's erop staan die ik niet zomaar meer kan krijgen :S

Is er iemand die een idee heeft hoe ik dit op kan lossen?

Alvast bedankt voor jullie tijd :D

Heb je nog garantie? Zo oud is hij nog niet.
Ik zoek het eerder in de hardware dan in de software.
En ja, dan ben je hem even kwijt, maar dan erger je je tenminste daarna niet meer aan dat touchpad.
TENZIJ je een gigantische hoeveelhheid aan malware of virussen hebt. Alleen dan uitte zich dat niet alleen in je touchpad.

Laatst bewerkt:
De laptop is 2 jaar oud dus geen garantie meer helaas. Malware of virussen zit er als het goed is niet op, draai regelmatig malware antibytes. Wel is onlangs mijn lcd scherm vervangen omdat hij niks meer deed, na reparatie deed mijn extra interne harde schijf het niet. De winkel heeft deze geformatteerd en toen werkte hij weer. Vlak na dit probleem begon de touchpad raar te doen. Kan dit verband met elkaar hebben?

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Misschien wat met de reparatie niet helemaal goed gemonteerd of iets half vast gezet dus even terug naar de reparateur;)

Laatst bewerkt:
Hallo

" Wel is onlangs mijn lcd scherm vervangen omdat hij niks meer deed "

Mits toestel is geopend , controleer (of laat controleren) of de connector van het touchpad nog steeds goed is ingeplugd , en gelockt is...

Hier is deze connector te zien op 5min22"

https://www.youtube.com/watch?v=NXSoMqb6me4

Is wel niet een identiek toestel , maar zal technisch op dezelfde wijze in elkaar steken.

Peter

" Wel is onlangs mijn lcd scherm vervangen omdat hij niks meer deed " is inderdaad belangrijke info.
Verder sluit ik me bij VDK_P aan.

Als je naar dat filmpje kijkt hoef je misschien niet verder te gaan dan 3:04.
touchpad.jpg
Kijk of het kabeltje in de rode cirkel goed bevestigd is.
De stekker aan de andere kant zal naar alle waarschijnlijkheid niet aangeraakt zijn.
Op 5:22 wordt getoond hoe die stekker KAN werken.
Zwart lipje omhoog, flatband kabel er goed in stoppen en klapje weer dicht. Dit alles natuurlijk met de gevoeligste gevoeligheid van je gevoel. :)

Er zijn ook stekkers die anders werken, dan moet je het zwarte deel richting blauwe kabel schuiven, slechts een of 2 milimeter.
Kabel er in en terug schuiven.
Bij deze stekkers is het zwarte deel breder dan de kabel.

En nu even klungelen.

Laatst bewerkt:
Ik ga dit even uitproberen, hopelijk is dit het probleem.
Ik laat het even weten of het heeft gewerkt :) Maar eerst even uitzoeken hoe het toetsenbord eraf kan, ziet er namelijk anders uit als in het filmpje :p

Laatst bewerkt:
Ik moest hem helemaal uit elkaar schroeven maar heb het gevonden. Het kabeltje was met een stukje schilderstape vastgemaakt (ik weet zeker dat dat voor de reparatie van het lcd scherm er niet zat) De andere kant zat wel in de connector maar was niet vastgeklikt. Dus tot nu toe doet het touchscreen het nog. Hartstikke bedankt voor jullie hulp!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan