Touchpad werkt niet (goed) meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

nick01nl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Wie o wie kan mij van advies dienen alhier?
Probleem is namelijk dat het tikken op de touchpad én de linkerknop van het touchpad het niet meer doen. Rechterknop én pijl bewegen wel.

Ik heb een hp compax nx6125 en heb de site van hp helemaal ondersteboven gezocht voor hulp en/of eventuele softpatches of ander support. Niets.
Via google ook gekeken of het probleem actueel is, ook niets bruikbaars.

Dit probleem heb ik sinds een paar dagen en vroeg mij af of het softwarematig is of hardwarematig. De reden waarom ik twijfel is omdat, toen ik het voor het eerst opmerkte (nadat de kinderen ermee gespeeld hadden, zeiden ze dat ze een viruswaarschuwing hadden gezien), heb ik een image met acronis true image teruggezet. Het probleem bleef, echter, nadat toen een update van windows xp is geweest de laptop weer opstartte, deed de touchpad het weer even behalve de réchter nu dit keer. Na wéér een update deed hij het weer niet.

Kan het zo zijn dat een virus in de mbr (master boot record) blijft hangen en dat die conlicteert met het touchpad? Heb ook nieuwe synapsis touchpad drivers opnieuw gedownload en geínstalleerd maar probleem bleef precies hetzelfde.

Ik twijfel dus of het hardwarematig is of softwarematig. Als het hardwarematig is dan heb ik nog een maandje garantie op het apparaat maar jah dan ben je hem weer een poosje kwijt, nietwaar.

Nog een reden waarom ik denk dat het softwarematig is: meteen na het opstarten, nog voordat ik de externe muis (draadloos) beweeg, merk ik dat de linkermuisknop ingedrukt is. Dan kun je pictogrammen op je bureuablad selecteren, en zie je lijntjes bewegen in de vorm van een vierkant/rechthoek en worden groter en kleiner naarmate je het pijltje beweegt, weet je wel.... Maar als ik dan met de muis iets selecteer verdwijnt dit verschijnsel en wordt alles weer normaal, behalve dan dat het touchpad het nog steeds niet doet. Wel nu komt het. Wanneer ik bij eigenschappen voor het aanwijsapparaat, apparaatinstellingen, apparaten herstellen aanklik, komt dit verchijnsel terug, dus waar de pointer staat, dat wordt geselecteerd en het lijkt dan alsof de linkerknop ingedrukt is. Om die reden heb ik het gevoel dat het aan de drivers ligt die met een andere driver (of programma, of virus?) in conflict is

Heeft iemand dat ooit eerder meegemaakt en wat voor advies kan hier op gegeven worden?
Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Heb je al gekeken in Apparaatbeheer of er gele of rode icoontjes staan bij muizen en/of usb-apparaten? Heb je al eens geprobeerd de muis los te koppelen en in Apparaatbeheer de installatie ongedaan te maken van de muis? Doet je touchpad het dan wel correct?

apparaat werk correct.
en de muis heb ik juist van zolder gehaald toen het probleem zich voordeed. De muis haal ik regelmatig uit de stekker om te checken.

Heel raar, maar terwijl ik dit schrijf gebeuren er rare dingen. touchpad werkt dan weer wel dan weer niet. Selecteert hele stukken tekst en weer niet.

Nu doet ie het weer niet. Zojuist kon ik gewoon dingen aantikken....
Nou ja! zou het dan toch hardwarematig zijn? Iets erop gemorst of erin misschien. Of iets electronisch defect binnenin?

Ik ga hem morgen in het daglicht even goed onderzoeken. Bedankt voor je reactie en voor nu welterusten!

apparaat werk correct.
Ja, welterusten, maar nu werkt het apparaat correct? En wat zag je in Apparaatbeheer? En ik zei niet, heb je de muis wel eens uit de stekker gehaald, ik zei maak de hele installatie ongedaan, ook softwarematig. Ik wacht het verder maar af, maar graag wel zinnige feedback.

hoi,

Ik heb dezelfde computer and hetzelfde probleem. Dit is een software probleem, met name register probleem. Sypnatics register is degelijk gewijzigd, maar de register die moet aangeven dat de Sypnatics touchpad correct functioneert is nagenoeg niet gewijzigd. Installeer de Sypnatics touchpad opnieuw met de bijgeleverde recovery drivers disc (of download the driver via Sypnatics). Restart de computer, hierna doet de touchpad nogsteeds niet. Ga nu naar "eigenschap" van Sypnatics om de touchpad uit te schakelen. Restart de computer nog een keer. Ga opnieuw naar "eigenschap", schakel vervolgens de touchpad in. Nu moet die het doen. Veel succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan