• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tour de France poule. namen vergelijken en de hoogstgeclasseerde weergeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gebaseerd op de effectieve rangschikking in de proloog (kan belangrijk zijn bij gelijke punten in de proloog) .

Bijlagen

Gebaseerd op de effectieve rangschikking in de proloog (kan belangrijk zijn bij gelijke punten in de proloog) .

Gime,

Ik heb niet zo veel verstand van excel en snap dus ook niet zoveel van jouw formule die jij erin gemaakt hebt.
Waar wordt nu op gebaseerd dat Bernhard in de eerste etappe wint? hij heeft net zoveel punten als tijmen en Erik gehaald. Maar toch wordt hij de winnaar.
Ik moet dat toch uit kunnen leggen he...

groeten,
Erik

Je had toch gevraagd om in geval van ex-aequo in een rit de uitslag te laten bepalen door de proloog ?
Hoe jij de rangschikking van de proloog ziet bij gelijke punten laat ik aan jou over,
Ik baseer me op jouw rangschikking (niet de puntenstand) in die proloog om mee te laten spelen in de rituitslagen (bij ex aequo's).
In de case van rit 1 hebben Erik, Tijmen en Bernard gelijke punten. Deze laatste is de hoogst gerangschikte in de proloog, dus....wordt hij uitgeroepen als dagwinnaar.

Laatst bewerkt:
Oke,

Nu begrijp ik hem. Ik snapte niet hoe je nu kon berekenen dat mensen met gelijke punten toch onderscheid kunnen maken, maar je koppelt naar het nummer dat die persoon heeft.

Bedankt voor deze oplossing!

groeten,
Erik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan