• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tour de france poule opzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

gamaes

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jun 2010
Ik zou graag een poule willen maken voor de tour de france.
Per etappe, en op het laatst extra punten voor de gele, groene en bolletjes trui.
Wie kan mij helpen?

Groeten, Gaby

Velen van ons kunnen je helpen maar je vraag is te kort en te algemeen.

Kom zelf eens met een eerste aanzet (xls filetje) van hoe je het wilt hebben.
Kom daarna met de vragen op welke formule het stuk loopt.

Ik heb al klein opzetje gemaak,t alleen zou ik graag ook nog op het laatst nog extra punten toe kennen voor de GELE (50 punten), BOLLETJES( 30 punten) en GROENE TRUI (25 punten). En het klassement 1, 2 en 3. ( 10, 5 en 2 punten)

P.s. Kan het bestand niet uploaden omdat het te groot is. Mocht je iets weten dan zal ik het via de e-mail versturen.

Met vriendelijke groet,

Gaby

Je hoeft niet het hele bestand te plaatsen.
Met een bestandje van een paar tabbladen met een regel of 10 zonder plaatjes komen we al een heel eind.
Je kunt het bestand ook nog zippen of rarren.
Het gaat immers alleen om de formules .

Hierbij een opzetje, Kijk er maar even na en dan hoor ik het wel.

Groetjes Gaby

Bijlagen

Het is mij niet duidelijk wanneer een deelnemer punten krijgt en hoeveel.

Bovendien denk ik dat in tabblad 'renners' geen optelling maar een positie moet staan.
Je zou ook zo'n tabel moeten hebben voor de groene en bolletjes trui.

tour de france poule

Sorry voor de problemen maar dit is de eerste keer dat ik in een forum meedoet SORRY

ik zou iets meer willen weten over de Tourpoule zoals door Gaby voorgesteld

kan dat aangepaste programma gedaan worden met onze puntentelling of gaat dat niet

wij doen al 30 jaar een tour poule waarbij men elke dag de eerste drie moet voorspellen,

maar alles wordt met de hand geteld dus niets gaat automatich

wij doen de punten verdeling zoals hieronder vermeld, zou je dat kunnen met een exelprogramma en formules

punten zijn 1e plaats 6 pnt 2e plts 4 pnt 3e plts 3 pnt
2 pnt als voorspelde renner niet op hun plaats maar toch in de eerste drie
1 pnt als voorspelde renner op de vierde plts of vijfde plts eindigen
tevens kan deelnemer in een willekeurige rit de Joker inzetten dan krijg men dubbelle punten

kan je hier wat mee

groeten bobos

Laatst bewerkt:
Tour spel

Hallo

de Tour begint zo en hier is de tour koorts al gestegen

mijn vraag dat ik op 27 juni 20.42 heb gesteld

Zoals wij het doen kan dat in exel en kan men daar een formule voor maken

alles met hand tellen is veel werk.

grt Bobo

Hallo Gaby,

Het is voor de Tour de France 2010 editie uiteraard te laat, maar wellicht voor 2011: ik heb een website opgezet waar je je tourpoule kunt onderbrengen en dat je kunt spelen met je eigen poulesysteem. Alle gangbare Tourspel-elementen zoals klassementspunten, reserverenners, bonuspunten, budgetten e.d. worden ondersteund. Voorwaarde is dat jouw deelnemers slechts eenmalig, vooraf, een lijst invullen. Poulesystemen waarbij gedurende de Tour nog allerlei voorspellingen gedaan moeten worden, kan ik niet aan. De link is http://www.robstourpoules.nl. In juni 2011 verschijnt een verbeterde versie op hetzelfde adres.

Groet,
Rob.

Hallo Gaby,

Het is voor de Tour de France 2010 editie uiteraard te laat, maar wellicht voor 2011: ik heb een website opgezet waar je je tourpoule kunt onderbrengen en dat je kunt spelen met je eigen poulesysteem. Alle gangbare Tourspel-elementen zoals klassementspunten, reserverenners, bonuspunten, budgetten e.d. worden ondersteund. Voorwaarde is dat jouw deelnemers slechts eenmalig, vooraf, een lijst invullen. Poulesystemen waarbij gedurende de Tour nog allerlei voorspellingen gedaan moeten worden, kan ik niet aan. De link is http://www.robstourpoules.nl. In juni 2011 verschijnt een verbeterde versie op hetzelfde adres.

Groet,
Rob.

Rob,

Ik heb even gekeken en het ziet er erg goed uit.
Zeer overzichtelijk.
Bedankt voor de tip.

Groet, Gaby

@bobos Graag een eigen vraag maken a.u.b. Het is niet netjes om in een ander zijn of haar vraag jouw probleem aan de orde te stellen. Bovendien is het verwarrend voor de helpers en de oorspronkelijke vragensteller.

Ik geloof dat mijn bericht van 31 juli best duidelijk is dansivo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan