TP link WA7510N probleem na reboot

Status
Niet open voor verdere reacties.

nowis

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2012
Hallo,

Ik heb thuis volgende setup van aansluiting:
1. kabel aansluiting: telenet aansluiting in Belgie
2. besturingsysteem laptop: windows 7
3. firewall / virusscanner: windows 7 firewall/ avast
4. telenet modem met wireless accespoint
5. ingebouwde kaart van laptop voor draadloze verbinding: Broadcom 4313 802.11b/g/n

Ik heb onlangs een TL-WA7510N gekocht en wil ermee twee draadloze camera's mee connecteren.
De twee LAN camera's zijn van het merk Kingstar en nu werken deze op de SSID van de telenet modem.
Dus tot zover OK. Ik heb nu beeld via een vast IP adres voor elke camera.

Ik wil nu deze twee camera's de SSID laten detecteren van de TL-WA7510N.
Ik heb dus de WA7510N geconfigureerd als Router met volgende settings:
- enable broadcast SSID.
- enable DHCP (weet niet of dit moet)
- disabled security

Om te configureren moet je de WA7510N met de ethernetkabel aansluiten op een vast IP adres 192.168.1.254 met de laptop.
Dit gaat goed, maar wanneer ik reboot heb ik totaal geen connectie meer...
Er is dan geen connectie meer via rechtstreekse ethernetkabel verbinding.
Of draadloos als ik de WA7510N op een ethernet poort van de telenet modem aansluit.
Ik verwachtte dat je de SSID van TPLINK zou zien maar dit gebeurt niet.

Ik heb al vanalles geprobeerd maar slaag er niet in om deze SSID TPLINK te kunnen ontvangen van deze WA7510N router.

het is me een raadsel waarom je een outdoor AP hebt aangeschaft? Ik zie het niet op de site van Kingstar maar vermoedelijk werken die IP camera's alleen op de 2,4Ghz wifi-band terwijl jouw AP enkel op de 5Ghz-band werkt. Logisch dat ze elkaar nooit kunnen vinden.
Wat is het merk en type van modem en draadloos access point dat Telenet tegenwoordig installeert?

Hoi,

De reden waarom ik deze AP router heb gekocht is omdat de twee draadloze camera's
buiten in de stal gemonteerd zijn op ongeveer 40 meter van ons huis.

In de manual van de camera verwijzen ze zelfs naar een router van het merk TP Link.

Het feit dat de camera's de router niet vinden is een ding.
Maar dan moet ik toch zeker de router zichtbaar hebben op mijn laptop ?
Dus mijn probleem zoals ik ze gepost heb blijft hetzelfde.
Ik kan de SSID van de TPLink niet ontvangen op mijn laptop...
Ik doe iets fout maar weet niet juist wat.

Hieronder staan de gegevens van mijn telenet modem.
merk: CBN
type: CH6541E
docsis: 3.0

ok duidelijk. de reden van mijn bedenking was alleen maar omdat die outdoor zaken behoorlijk meer kosten dan de doorsnee wifi apparatuur. Helaas is het feit waarom je de TP-link niet ziet op je pc identiek. Die Broadcom adapter werkt ook niet op de 5Ghz-band. Om het te laten werken, had je de TL-WA5210G dienen aan te kopen. Kan je het toestel omruilen waar je het hebt aangekocht?

Hoi,

Bedankt voor je antwoord.
Dat verklaard waarom ik de router niet zag...

Ik vind het wel niet kunnen dat ze niet expliciet vermelden dat deze WIFI camera's op 2.4 Ghz werken !
Als je in de specs van de WIFI gaat zien staat er vermeld bij Wireless standards: 802.11b en 802.11g
Maar als leek weet ik dan nog niet of dit dan een 2.4 GHz antenne heeft !

Maja tis gebeurd. Ik heb nu de TL-WA5210G besteld en laat nog weten of dit nu wel lukt.

het is inderdaad niet evident maar ter info 802.11b en g alleen betekent al zoveel als 2.4Ghz. Het is alleen maar als er 802.11n vermeld staat dat de 5Ghz ook van toepassing kan zijn.
Laat even weten of het lukt en als je problemen bij het installeren ondervindt dan weet je de weg naar dit forum wel te vinden:thumb:

Dag allemaal,

Nogmaals bedankt voor jullie hulp :-)
Mijn TL-WA5210G is aangekomen en nu werkt alles !!
De acces point is nu geconfigureerd als router en ik zie nu de SSID van TP Link op
mijn laptop alsook in de WIFI camera's.
Deze WIFI camera's zijn nu ook zo gekoppeld met de SSID van TP Link.

Als ik geconnecteerd ben met mijn laptop via de TP Link router, dan kan ik beeld
ontvangen van mijn WIFI camera.

Maar wanneer ik nu met mijn laptop terug connecteer met mijn telenet modem, dan
zou ik toch ook moeten koppelen via deze TP link router naar mijn WIFI camera's.
Maar daar doe ik iets mis...
In de handleiding staat dat ik dan gewoon het WAN IP adres van de router moeten ingeven.
Bijvoorbeeld Http:// 116.24.235.122:8999

Maar als ik dit doe in Internet Explorer dan aanvaard deze het ":" karakter niet...
Is dit normaal ? En wat doe ik mis ?

1/kan je beschrijven hoe je alles aan elkaar hebt gekoppeld (is de tplink dmv een ethernet kabel op de telenet modem verbonden)?
2/Welk ip adres krijgt je laptop op het moment dat je met de telenet router verbonden bent en welk ip-adres heeft de laptop wanneer verbonden met de tp-link? Je kan ze niet zien omdat ze op volledig andere ip-adressen zitten.
3/Is er een link op internet naar een handleiding van die camera's?
het zou http:\\116.24.235.122:8999 en niet http://

Dag contrazoom.

Vraag 1:
De TP link router is met een ethernet kabel verbonden met de modem.
Dit zijn de settings.

BASIC network settings
--------------------------
IP Address: 192.168.1.254
Subnet Mask: 255.255.255.0

WAN settings
IP Address: 192.168.0.177 Dynamic IP
Default Gateway: 192.168.0.1
DNS Server: 195.130.131.4 , 195.130.130.132

DHCP Server is disabled.

Het feit dat hier dynamic IP adres staat vind ik goed. Want dan kan ik buiten met de laptop
ook aan internet.

Ik heb ergens gelezen dat ik in de TP link router ook forwarding moet instellen:
Port=80 IPadres=192.168.1.228 Protocol=TCP

De WIFI camera is nergens aan verbonden. Deze zit gewoon in het stopkontakt in de buurt van de TP link router.
Dit zijn de settings.

BASIC network settings
IP Address: 192.168.1.228
Default Gateway: 192.168.1.1
DNS Server: 195.130.131.4
HTTP Port: 80

vraag 2:
De laptop heeft als IP adres: 81.165.14.97
Maar elke keer als ik op internet ga veranderd dit IP adres.
Dus het zou ergens dynamisch gekoppeld moeten worden denk ik.

vraag 3: de handleiding is te groot om als bijlage te kunnen toevoegen.

toch goed dat het belangrijkste werkt. Alhoewel dat ik niet echt snap met de adressen die je opgeeft hoe het werkt?
1/ Werkt het ook zonder die portforwarding? Indien ja zet dat best af.
2/ Als je laptop verbonden is met de tplink kan je ook op internet, zei je. Ook als je binnen bent? Indien ja ga je beter via die methode het internet op. Je weet toch dat je laptop rechtstreeks op internet is verbonden via die telenet modem? Als ze bij mij (jaren geleden) een telenet modem samen met draadloos access point zijn komen installeren, heb ik na het vertek van de installateur direct die access point eraf gegooid en een draadloze router in de plaats gehangen. Zo kon ik tenminste met meerdere pc's het internet op en ben je beter beschermd tegen toegang vanaf internet.
Providers in Nederland zijn meer begaan met de veiligheid van hun klanten.

Dag contrazoom

1) Dit werkt ook zonder de poortforwarding. Ik zal het eruithalen.

2) Ik heb nog niet getest als de tplink router buiten hangt en ikzelf binnen zit.
Wat ik nu zou willen is dat als ik ergens op internet ben, ik aan de WIFI camera kan.
Maar hoe dit juist werkt weet ik niet.

Alvast bedankt :)

Hallo Nowis
om de camera van buiten je eigen netwerk (of vanaf internet dus) heb je die portforwarding wel nodig. Maar daar geef ik liever geen advies over omdat ikzelf geen ervaring heb met portforwarding. Hopelijk kan iemand anders hierop inpikken.
grtz
Johan

Hallo allemaal,

Ik heb het uiteindelijk zelf gevonden.
Ik was op het verkeerde been gezet door twee zaken:

1. ik wilde de TP Link met DDNS connecteren maar dat was niet van doen
In de WIFi camera kan je ook met DDNS connecteren.
2. ik heb de telenet modem settings genegeerd !

In de settings van de telenet modem kan je zien dat deze lokaal
werkt met poortfwarding adressen van subnet 192.168.0.X
Alle andere IP adressen zijn gewoon niet toegelaten !

De twee WIFI camera's zijn verbonden met de SSID van TP Link.
Deze camera's hebben een IP adres dat behoort tot het subnet van telenet (192.168.0.X: poort Y)

De TP link heb ik geconfigureerd als Acces Point.
Het LAN adres van TP link behoort ook tot het subnet van telenet (192.168.0.X)
De security settings zijn dezelfde als deze van telenet.

Nu heb ik connectie met mijn twee camera's via DDNS en heb ik buiten ook nog eens internet
verbinding via de TP link Acces Point.

mooi dat je het zelf hebt kunnen oplossen. Zet dan wel nog even de status van deze vraag als opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan