TR/Spy.Gen2 gedetecteerd en niet weg te krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sensatie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jul 2011
Hallo,
Gister heb ik een programma op mijn pc gezet via usb van iemand die ik ken.
Dit programma hoefde ik niet te installeren, en kon meteen via een start.exe worden opgestart. Echter deed dit programma het niet na behoren, en heb ik de gehele map van mijn pc afgehaald.

Vanmorgen starte ik opnieuw mijn pc op en tot mijn verbazing startte het programma uit zich zelf op. En gaf mijn virusscanner meteen de melding dat er in C:\Users\Ron\AppData\Local\Temp\verjo.exe het TR/Spy.Gen2 virus (trojan horse?) gevonden was. Als ik deze via mijn virusscanner probeer te verwijderen lijkt het te lukken. Maar zodra ik mijn pc opstart begint het weer van voor af aan.

In deze benoemde map zie ik ook nog een Start.exe staan van dit programma, ook deze krijg ik niet definitief (handmatig) verwijderd.

Edit: MBAM vindt geen malware/spyware

Hoe krijg ik dit weg ? :confused:

Laatst bewerkt:
Heb je deze handelingen al geprobeerd in veilige modus ? Anders heb je nog de mogelijkheid om een herstelpunt terug te zetten. En je map Temp verwijderen.

Ik heb hem nu in veilige modus opgestart en toen de twee .exe bestanden handmatig verwijderd nadat MBAM ze niet had geselecteerd als virussen.
Echter geeft ook dit geen resultaat als ik mijn laptop nu weer in de gewone stand inschakel. ( Alleen al mijn bladwijzers/instellingen/wachtwoorden van google chrome zijn totaal verdwenen :S )
Ik denk dat ik mijn systeem maar gewoon opnieuw installeer, deze taak stond toch al op de planning. Ik neem aan dat de problemen zich dan verhelpen ?

Ik zou systeemherstel eens proberen zoals janludb al aangaf, en de pc dan herstellen naar een punt vóórdat je dat prog erop hebt gezet
Systeemherstel vind je onder configuratiescherm -> systeem en beveiliging -> onderhoudscentrum en dan naar beneden scrollen (tenminste bij windows 7), anders even bij windows zoeken en dan systeemherstel intypen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan