traaaaaaaager

Status
Niet open voor verdere reacties.

vincent-lamers

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2004
Ik heb op mijn nieuwe harde schijf XP en daarna Office 2003 geinstaleerd, word opent dan in een vl... en een zucht, echter na het instaleren van Norton AV gaat dat opeens ontzettend traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag!

Ik zie onderin mijn scherm dat er een viruscontrole wordt uitgevoerd bij het openen van MS Word, lijkt me niet echt nodig voor bestanden waarvan ik weet dat er niets mis mee is!

Ik heb mijn Virus scanner voor internet niet voor het werken met eigen programma's op mijn computer.

1 ste vraag:
Kan ik deze functie uitschakelen zo ja waar dan?, waardoor NAV alleen werkt bij internet gebruik

2 de vraag:
Op de computer van mijn vriendin is ook NAV 2003 geinstaleerd, alleen werkt daar de automatische update niet ook al is deze aangevinkt?

Vincent

Vraag 1:
De status van de Office-invoegtoepassing controleren
Klik in het hoofdvenster op Opties.
Klik op Norton AntiVirus als een menu verschijnt.
Klik op Diversen onder Overige in het linkerdeelvenster van het venster Opties.
Controleer of de Office-invoegtoepassing is uitgeschakeld.

Antwoord op vraag 1 :

Kijk bij Norton bij opties/diversen en dan 2e vinkje verwijderen.

Andere virusscanner nemen? NAV is een bedroevend product, zelfs het gratis AVG presteert beduidend beter.

Geplaatst door Jan Thomas
Andere virusscanner nemen? NAV is een bedroevend product, zelfs het gratis AVG presteert beduidend beter.

Dat is wisselend en een voortdurende discussie, ik heb ook een matig systeempje maar heb met NIS 2004 (een mega zwaar prog) eigenlijk geen problemen. Bovendien gaat het hier om een instelling volgens mij. :)

Nog een tip voor de topic-starter, vink ook alles uit wat betreft Office in Msconfig, pc opstarten gaat dan ook een stuk sneller.

Waar vind ik die:

alles uit wat betreft Office in Msconfig, pc opstarten gaat dan ook een stuk sneller.

De Office-invoegtoepassing heb ik uitgeschakeld dat gaat inderdaad stuk sneller.

Dit heeft neem ik aan geen gevolgen voor mijn bescherming ik heb namelijk ADSL dus constant contact met internet

Het tweede probleem is nog niet bekeken.

Op de computer van mijn vriendin kun je wel handmatig de LiveUpdate gebruiken, maar automatisch doet hij niets, er verschijnen ook geen foutmeldingen!

Vincent

Waar vind ik die:

alles uit wat betreft Office in Msconfig, pc opstarten gaat dan ook een stuk sneller.

De Office-invoegtoepassing heb ik uitgeschakeld dat gaat inderdaad stuk sneller.

Dit heeft neem ik aan geen gevolgen voor mijn bescherming ik heb namelijk ADSL dus constant contact met internet

Het tweede probleem is nog niet bekeken.

Op de computer van mijn vriendin kun je wel handmatig de LiveUpdate gebruiken, maar automatisch doet hij niets, er verschijnen ook geen foutmeldingen!

Vincent

Het probleem met NAV is het volgende:
alhoewel Automatische LiveUpdate aanstaat, wordt die update niet uitgevoerd (er gebeurt helemaal niets, NAV doet niets, geen foutmelding). Het moet handmatig.
Dit zou opgelost kunnen worden volgens de methode die Gezina als eerste noemde, want op die link staat n.l. "Note: This document covers the specific situation where you can check "Enable Automatic LiveUpdate" in the Options dialog box, but it does not take effect.'' en dat is precies het probleem.
De oplossing wordt echter in het Engels aangereikt en daar zit hem de kneep. Wie helpt mij op weg op m'n NL Windows XP (ik ben nog niet echt aan XP gewend en aan een NL PC)?
1. Click Start, and then click Control Panel. ->Waar zit Control Panel en hoe heet dat in het NL, Start is toch de Start linksonder?
2. Click Performance and Maintenance. -> Hoe heet dat nu?
3. Click Scheduled Tasks. -> idem.
De rest zullen we dan wel kunnen vinden.

Dank,
Vincent en Josée

1.Click Start, and then click Control Panel. ->Waar zit Control Panel en hoe heet dat in het NL, Start is toch de Start linksonder?
2. Click Performance and Maintenance. -> Hoe heet dat nu?
3. Click Scheduled Tasks. -> idem.
De rest zullen we dan wel kunnen vinden

1. Klik op Start (yep, linksonder)/Configuratiescherm
2. Prestaties en Onderhoud
3. Geplande Taken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan